صفحه اصلی / تاکنون هیچ نامه رسمی از سوی پژوهشکده هواشناسی به شرکت ملی گاز ارسال نشده است

تاکنون هیچ نامه رسمی از سوی پژوهشکده هواشناسی به شرکت ملی گاز ارسال نشده است

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پژوهشکده هواشناسی متولی تعیین اقلیم کشور می باشد و بر این اساس آخرین گزارش اعلامی این مرکز به شرکت ملی گاز ایران در مورخه ۲۰ مرداد ۹۵، اقلیم مشهد در طبقه ۳ قرار گرفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی شامگاه گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی اشاره اظهار کرد: سازمان هواشناسی متولی تعیین اقلیم کشور است. اقلیم شهر مشهد نیز براساس گزارش معاون پژوهشکده هواشناسی در تاریخ ۲۰ مرداد سال ۹۵ تعیین و به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ شد.
وی افزود: مطابق این اقدام اقلیم مشهد به سه تغییر یافت. البته این در حالی است که در همین گزارش اقلیم برخی شهر‌های استان از سه به دو تغییر کرد. 
فانی ادامه داد: تاکنون از طریق شرکت ملی گاز پیگیری‌هایی از سازمان هواشناسی صورت گرفته و منتظر ارسال پاسخ رسمی از جانب این سازمان هستیم که اگر اقلیم ۲ را تایید می کنند، اقلیم‌ها را اصلاح ‌کنیم. چراکه افزایش قیمت گاز مربوط به این است که اقلیم مشهد بر اساس گزارش رسمی سازمان هواشناسی کشور از دو به سه تغییر پیدا کرده است.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: بنابر تنها نامه و سند رسمی‌ای که در اختیار داریم که از جانب مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام شده اقلیم مشهد از دو به سه تغییر یافته و بر همین اساس تعرفه گاز نیز از دو به سه تغییر کرده است. 
فانی گفت: به محض اینکه هواشناسی اقلیم را اصلاح کند و طی نامه ای رسمی اقلیم مشهد را به دو برگرداند، اصلاحات انجام می شود. 
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ نامه‌ رسمی مبنی بر اینکه اقلیم مشهد دو است از جانب سازمان هواشناسی و پژوهشکده اقلیم شناسی دریافت نشده است، اگر این اقدام صورت گیرد مبالغ بازگردانده و قبوض اصلاح می‌شود، این در حالی است که تمام پول دریافتی به حساب خزانه واریز می‌شود و هیچ ذی نفعی در ارتباط با افزایش قیمت گاز وجود ندارد.
فانی با بیان اینکه در سال ۹۶ تمامی قیمت‌ گاز بر مبنای سال ۹۴ محاسبه می شود، عنوان کرد: کشور ما به پنج اقلیم تقسیم شده است که در رسانه‌ها گفته شده مشهد اقلیمش سه و مانند اهواز است.، خب به واقع این چنین نبوده که مشهد مانند اهواز و بندعباس باشد. 
وی با تاکید بر اینکه مطمئنا قبض‌ها اصلاح شده و مبلغ ریالی دریافتی از مردم اصلاح می‌گردد، گفت: صرفا قرائت کنتور گاز با شرکت گاز خراسان رضوی بوده و تعیین اقلیم‌ها اصلا در حوزه اختیار این شرکت نیست.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که مردم فراموش نکنند امسال سرما در مشهد تشدید شده بود تصریح کرد: تغییر اقلیم‌ها به طور میانگین تنها ۱۱ درصد به قیمت قبوض گاز دوره های قبل افزوده است.
فانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در استان گفت: به لطف خدا در بخش گاز هیچ مشکلی مبنی بر نشتی و یا قطع گاز نداشتیم و از همان دقایق اولیه وقوع این بحران چندین گروه اقدام به نشتی یابی روستاهای کانون مرکز زلزله نمودند.
وی با بیان اینکه زمستان سال ۹۵ کارنامه خوبی توسط خادمان مردم در شرکت گاز رقم خورده است، افزود: در زمستان امسال علی رغم شدت و مدت سرما، شاهد پایداری گاز در بخش های خانگی و تجاری بودیم.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.