صفحه اصلی / دانشمندان حافظه قابل انعطاف ساختند

دانشمندان حافظه قابل انعطاف ساختند

دانشمندان دانشگاه اکستر جزئیات تحقیقاتی را منتشر کرده‌اند که طبق آن، نوع جدیدی از حافظه‌های گرافیکی معرفی می‌شود. این نوع جدید حافظه می‌تواند محصولات آینده تکنولوژی را متحول کند. از ویژگی‌های این حافظه می‌توان به ارزان‌تر بودن، سرعت بسیار بالا، کوچک بودن، سرعت انتقال بالا و قابلیت انعطاف اشاره کرد.
از حافظه‌ی جدید می‌توان در گجت‌های مختلف مانند تلفن‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی استفاده کرد که ویژگی اصلی آن‌ها منعطف بودنشان است. این حافظه نسبت به حافظه‌های فعلی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و با مزایایی که دارد، تحول بزرگی در دنیای تکنولوژی ایجاد کند.
دیوید رایت، یکی از محققان ارشد این تحقیقات می‌گوید:
در گذشته نیز از اکسید گرافین در تولید حافظه استفاده شده است؛ اما مشکل اصلی، ابعاد بزرگ و سرعت پایین آن‌ بود. حافظه هیبرید ما که از اکسید گرافین-اکسید تیتانیم ساخته شده است، تنها ۵۰ نانومتر طول و ۸ نانومتر ضخامت دارد و می‌تواند اطلاعات را در کمتر از ۵ نانوثانیه بخواند.
انتظار می‌رود که این حافظه در چند سال آینده به مرحله تولید نهایی برسد و در گجت‌های جدید استفاده شود. اگرچه این مدت‌زمان بسیار طولانی به نظر می‌رسد؛ اما به نتیجه رسیدن آن می‌تواند به تولید محصولاتی کمک کند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.
در حال حاضر برخی از شرکت‌ها در پی ساخت تلفن‌های هوشمند قابل انعطاف هستند و باتری‌های li-ion منعطف نیز تولید شده است. با این حساب، می‌توان انتظار داشت که حافظه منعطف نیز با استقبال سازندگان مطرح همراه باشد و از آن در محصولات آینده این کمپانی‌ها استفاده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.