چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / صنعت هسته ای روی ریل قرار گرفته است

صنعت هسته ای روی ریل قرار گرفته است

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که صنعت هسته ای روی ریل قرار گرفته است،گفت: امیدواریم با شروع عملیات احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر در سال آینده کارگاه عظیمی راه اندازی شده که در آن حدود ۱۰ هزار نفر مشغول به کار می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا، علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشیه یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سال ۹۵ با وجود این که سال پرفراز و نشیب و سال حزن و اندوه به دلیل از دست دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر بزرگان بود، بخش صنعت هسته ای نشاط خود را حفظ کرد و از این به بعد هم سال به سال شاهد حرکت شتاب دار این صنعت خواهیم بود.
وی درمورد اشتغال زایی طرح هایی در دست اجرای سازمان انرژی اتمی یادآور شد: استفاده ازسرریز دانش هسته ای موجب اشتغال زایی در بخش هایی همچون صنعت، نفت و بهداشت می شود. 
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی دو نیروگاه جدید در بوشهر که اولین قسط آن پرداخته شده سال آینده کارگاه عظیمی در این منطقه ایجاد شده که در آن ۱۰ هزار نفر مشغول به کار می شوند.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره نقش طرح های در دست اجرای صنعت هسته ای در جلوگیری از خروج ارز از کشور اظهار کرد: شتاب دهنده ای که امروز در قزوین به بهره برداری رسید پیش از این به قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار از خارج کشور خریداری می شد که این شتاب دهنده در داخل تولید شده و از خروج این میزان ارز از کشور جلوگیری می شود.
صالحی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات که از خارج وارد می شدند در داخل کشور ساخته می شوند و به طور قطع این طرح ها صرفه جویی ارزی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
وی تاکید کرد:مهم این است که به خود اتکایی برسیم به طوری که اگر گاهی در صنعت هسته ای مشکلی داشته باشیم با مقداری تلاش بتوانیم از آن عبور کنیم. 
معاون رییس جمهوری همچنین در خصوص وارد کردن ۹۰۰ تن اورانیوم از قزاقستان و بدعهدی هایی که در این زمینه وجود دارد، گفت: وزارت امور خارجه پیگیر این مسئله است و امیدواریم به نتیجه لازم برسیم. 
صالحی با بیان این که در سال ۱۳۹۵ متخصصان صنعت هسته ای توانستند تعداد زیادی از طرح ها و پروژه ها را به ثمر برسانند، یادآور شد: سه پروژه مهم این صنعت که در یک سال اخیر در استان های قزوین، البرز و یزد شروع شده بودن امروز افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد زیادی از پروژه ها در نمایشگاهی عرضه شده و این نمایشگاه برای چند روز ادامه خواهد داشت تا علاقمندان از دستاوردهای بزرگ فرزندان خود در سازمان انرژی اتمی بازدید کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت های ما در بخش هایی همچون اکتشاف، استخراج، تحقیق و توسعه ماشین های آی آر هشت(IR8) و آی.آر۶ (IR6) خوبی پیش می رویم که همه اینها نشان از زنده بودن و نشاط صنعت هسته ای دارد 
به گزارش ایرنا، ۴۲ طرح هسته ای امروز در مراسم یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای مورد بهره برداری قرار گرفت که از مهم ترین این طرح ها می توان به پمپ کندانس دمای بالای نیروگاه بوشهر و ماشین سانتریفیوژ سنگ مخزن اشاره کرد.
همچنین مرکز توسعه و تولید رادیو داروهای سیکلوترون در استان البرز،پروژه خردایش و پرعیار سازی سنگ اورانیوم (رادیومتریک و سورتینگ) و مرکز بومی پرتودهی صنعتی در استان قزوین از جمله طرح هایی بودند که امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهرداری رسیدند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.