به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، محمدحسن وساق با بیان آنکه از ۸۰۵ حلقه شمع مورد نیاز برای احداث زیرگذر کوی نصر بیش از ۲۲۰ حلقه شمع حفاری و بتن ریزی شده است، گفت: عملیات احداث دال بتنی زیرگذر از کندروهای شرقی و غربی بزرگراه شهید چمران آغاز شده است.
وی با مناسب دانستن روند برطرف ساختن معارضات تأسیساتی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات جابجایی کابلهای برق ۶۳ کیلوولت و همچنین اجرای تمهیدات لازم برای آغاز جابجایی کابلهای مخابرات و لوله ۱۲۰۰ میلیمتری آب خبر داد و گفت: رفع معارضات تأسیساتی یاد شده، فضای کارگاهی لازم برای احداث ۱۴۰ حلقه شمع دیگر را فراهم خواهد کرد.
در وضع موجود تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آلاحمد، ۳ خط عبوری در هر باند بزرگراه جلال آلاحمد در محل تقاطع با بزرگراه شهید چمران به ۲ خط کاهش پیدا میکند. این گلوگاه ترافیکی علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطعهای تازه بهرهبرداری شده در بزرگراه شهید گمنام را به ویژه در ساعات اوج ترافیک تحت الشعاع قرار میدهد. علاوه بر این، ملاحظات مربوط به مقاومسازی و بهسازی لرزهای پلهای شهر تهران، ایده برچیدن این پل فلزی را بیش از پیش تقویت کرده است. با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جایگزین پل موجود این تقاطع خواهد شد.