صفحه اصلی / مجموعه تاریخی صاحب‌آباد تبریز احیا می‌شود

مجموعه تاریخی صاحب‌آباد تبریز احیا می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک نجفیان مهرآباد، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر عنوان کرد: توافق‌نامه مذکور در سفری که روز جمعه ۱۸ فروردین ۹۶ وزیر راه و شهر سازی و محمدسعید ایزدی، مدیر عامل  شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به استان داشتند، به امضا رسید.
نجفیان افزود: توافق‌نامه نامه احیای مجموعه تاریخی صاحب آباد تبریز با هدف ایفای نقش یک فضای عمومی شهری سرزنده با ارتقای هویت تاریخی مرکز فعالیت‌های تجاری، خدماتی و توریستی منطقه تاریخی شهر و ارتقای مکانی در محور تاریخی ـ فرهنگی تبریز به عنوان محل تعامل غرب و شرق جهان اسلام میان وزیر راه و شهرسازی، رئیس شرکت مادر تخصصی عمران، بهسازی شهری ایران و معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از یک سو  و استاندار آذربایجان شرقی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تبریز از سوی دیگر به امضا رسید.
وی همچنین از پرداخت ۲۷۳۱ فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی استان آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۹۵ بیش از  ۳۳۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری به بانک‌های استان معرفی شد که ۲۷۳۱ پرونده به عقد قرارداد منجر شده و تسهیلات نوسازی خود را دریافت کرده‌اند.
نجفیان مهرآباد افزود: سهمیه استان آذربایجان شرقی برای سال ۹۵ بیش از ۲۳۰۰ فقره بود که مقرر شد این تسهیلات از طریق بانک مسکن به ۱۱۰۰ واحد، توسط بانک ملی به ۵۰۰ واحد، از طریق بانک توسعه تعاون به ۲۵۰ واحد، توسط بانک ملت به ۲۶۴ واحد، از طریق بانک سپه به ۵۳ واحد، توسط بانک رفاه به ۱۳۲ واحد و از طرف پست بانک نیز به ۵۳ واحد از بافت‌های ناکارآمد شهری اعطا شود.
وی با اشاره به اینکه میزان ارائه تسهیلات اعطا شده برای احداث مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش یافته است، گفت: با توجه به منابع کم دولتی و رکود اقتصادی، کاهش زیادی در استقبال از دریافت سهمیه توسط مالکان بافت‌های فرسوده داشته‌ایم به طوری که در سال ۹۴ بیش از ۷۱۰۰ فقره تسهیلات به استان اختصاص داده شد که بیش از ۴۰۰۰ فقره با بانک‌های استان عقد قرارداد داشتند ولی در سال ۹۵ میزان سهمیه استان به ۲۳۵۲ فقره کاهش پیدا کرد که در مجموع به همراه جا مانده‌های سال ۹۴ ، حدود ۲۷۰۰ فقره قرارداد با بانک‌ها منعقد شد.
نجفیان ادامه داد: طی سه سال گذشته از ۹۷۳۷ فقره سهمیه استان،۷۲۳۲ واحد توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری به بانک‌های استان معرفی شدند که از این تعداد ۴۲۷۲ فقره عقد قرارداد با بانک‌ها صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، رکود بازار و بالا بودن سود تسهیلات از علل کاهش استقبال مالکان بافت‌های فرسوده از نوسازی و بهسازی است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.