صفحه اصلی / بازدید بیش از ۱۵۷ هزار نفر مهمان نوروزی از سد و نیروگاه

بازدید بیش از ۱۵۷ هزار نفر مهمان نوروزی از سد و نیروگاه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "سعید رئوفی‌نسب" مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: اگرچه نیروگاه دز هر ساله میزبان بیش از یکصد هزار نفر میهمان و گردشگر نوروزی است، اما نوروز امسال با استقبال بی‌سابقه میهمانان، گردشگران و کاروان‌های راهیان نور مواجه شدیم که در نهایت ۱۵۷ هزار و ۵۸۵ نفر بازدید کننده از سد دز دیدن کردند.
این رقم نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۸ درصدی داشته است و در تمام ادوار گذشته بی سابقه بوده است.
رئوفی نسب افزود: برودت هوا در مناطق سردسیر کشور و افزایش میهمانان نوروزی خوزستان، جاذبه‌های گردشگری سد دز از جمله مسیر کوهستانی پرپیچ و خم و ۶ کیلومتر جاده تونلی ماشین رو، رضایت مندی مهمانان سال‌های گذشته و افزایش آگاهی هموطنان از نقش سد و نیروگاه دز در پایداری شبکه و مهار سیلاب‌های مهیب از عواملی است که در افزایش تعداد بازدیدکنندگان نقش داشته است.
رئوفی نسب در ادامه گفت: به‌رغم اعلام زمان بازدید از دوم تا دوازدهم فرورودین ماه و از ساعت ۸ الی ۱۷، عملاً از روز ۲۵ اسفند با حضور گسترده میهمانان نوروزی روبرو شدیم و به‌منظور تکریم هموطنان و با فراهم آوردن شرایطی امن و ایمن، استقبال شایسته از آن‌ها به‌عمل آمد.
از روز پنجم فروردین با آرام شدن شرایط جوی خیل بازدیدها بیشتر شده و در روز یازدهم فروردین با تعداد ۱۵ هزار و ۵۰ نفر بازدید کننده به اوج خود رسید که اعضای ستاد نوروزی با سخت‌کوشی درخدمت بازدیدکنندگان بوده‌اند.
سد و نیروگاه دز به‌عنوان قدیمی‌ترین نیروگاه برق آبی کشور در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.