صفحه اصلی / نباید در انتخابات رو در روی هم بایستیم

نباید در انتخابات رو در روی هم بایستیم

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: ما امروز باید متحدتر از همیشه باشیم و این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش رو قدرت خود را به جهان نشان دهد و نباید رو در روی هم بایستیم، چرا که هدف ما تبلور مردم سالاری دینی است.
 
وی ادامه داد: ما می خواهیم جمهوریت را به منصه ظهور برسانیم و اسلامیت را ثابت کنیم. ماه رجب ماه اخلاق است و ما نباید بگذاریم در کشور ما انتخاباتی شبیه آمریکا شاهد باشیم، چرا که اینجا سرزمین اسلام، ‌ پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است. اینجا رقابت آزاد، ‌ بسیار عالی و کاندیداهای مختلف به زیبایی شرکت می کنند و مشارکت حداکثری آرزوی همه ماست و طبق گفته مقام معظم رهبری مر قانون را باید شاهد باشیم.
 
روحانی با بیان اینکه ما در سایه ایستادگی و وحدت به موفقیت رسیدیم افزود: امروز می خواهیم در سایه قانون و اخلاق و انسجام یک انتخابات عظیم با صف هایی طولانی در برابر چشمان جهانیان نشان دهیم و یک بار دیگر اخلاق، فهم، ‌ درک سیاسی و انسجام ملت ایران را در برابر جهان نمایش دهیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: باید به ملت ایران بگویم ما هر کجا که با هم بودیم پیروز شدیم، شعار ما می توانیم شعار درستی است و اگر با هم باشیم و در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و اگر با هم بسازیم می توانیم کشورمان را به خوبی بسازیم.
 
رئیس دولت یازدهم با طرح این پرسش که ما چطور توانستیم در برابر فشار و تحریم دنیا بایستیم؟ یادآور شد: ما بخاطر وحدت، ‌ انسجام، ایستادگی و صبر و تحملان و اینکه جان نزدیم و عقب نشینی نکردیم و از مقام معظم رهبری تبعیت کردیم به موفقیت رسیدیم و در مساله هسته‌ای به خاطر وحدت و انسجام و حمایت مردم به پیروزی رسیدیم. امروز هم قادریم با وحدت و انسجام در منطقه، ‌ جهان و داخل ایران به پیروزی های بیشتری برسیم.
 
وی با ابراز تاسف از بی قانونی دنیای امروز تصریح کرد: اگر راست می گفتند و استانداردهای دوگانه نداشتند و اگر همه از قوانین تبعیت می کردند، کار ما آسان‌تر بود. چطور بدون مجوز سازمان ملل و تصویب شورای امنیت و حتی بدون تصویب کنگره آمریکا رئیس جمهور آمریکا به خودش حق می‌دهد به یک کشور مستقل در منطقه حساس خاورمیانه از ناوگان دریایی خود به فرودگاه داخلی الشعیرات موشک پرتاب کند. با چه منطق و حق این کار انجام می‌شود.
 
رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه بیان کرد: مگر کسی در دنیا به آمریکا اختیار رهبری داده یا پلیس جهانی برگزیده یا مگر رئیس جمهور آمریکا دادستان محکمه بین المللی است. معلوم است که دنیای امروز دنیای قانون نیست و از آن بدتر کشورهایی هستند که متاسفانه از منطقه خودمان تجاوز آمریکا را تشویق می‌کنند و کف می‌زنند. باید بگوییم نوبت شما هم می‌رسد. چرا متجاوز و ظالم را تشویق و بی قانونی را تایید می‌کنید.
 
وی اضافه کرد: دیدید تروریست‌ها چقدر از این کار خوشحال شدند و گروهک‌های تروریستی که با چاقو سر بچه‌ها و انسان‌ها را می‌برند و انسان‌ها را زنده در قفس می‌سوزانند به خاطر جنایت آمریکا در سوریه خوشحال هستند.
روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای یادآور شد: هر سال که ما در ۲۰ فروردین در چنین مکان هایی اجتماع کرده ایم روزهای خوشحال کننده ای بوده است. برای اینکه جوانان غیور و پرتلاش ما با مدیریت انقلابی و جهادی شان گام هایی در مسیر فناوری هسته ای به جلو برداشته بودند، اما امسال با یک حرکت بسیار عظیم مواجه شدیم. در طول سال ۹۵ یعنی در طول یکسال اخیر ۴۲ پروژه به ثمر نشسته که ۵ پروژه را در این سالن شاهد بودیم و بقیه را در نمایشگاه دیدیدم و از سوی متخصصان توضیح داده شد.
وی همچنین بیان کرد: مگر امکان پذیر است که سازمانی، ملتی و جوان هایی غیوری بدون مدیریت علمی، انقلابی، جهادی و بسیجی بتوانند در یکسال ۴۲ پروژه مهم را به ثمر برسانند و برای ملت ما و جهانیان به نمایش بگذارند که انرژی هسته ای در بخش های مختلف زندگی ما بروز و ظهور دارد.
رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی گفت: از این پمپ که در نیروگاه بوشهر استفاده می شود و به معنای فناوری در زمینه تولید برق هسته‌ای است تا این سانتریفیوژ سنگ که برای صنعت نفت ما کاربرد دارد و تا پروژه‌هایی که در ساغند یزد دیدید که چطور در انواع معادن ما به کار گرفته می شود و به چه زیبایی سنگ های پر عیار را از کم عیار جدا می سازد تا در پروژه ای که در البرز شاهد افتتاحش بودیم و برای یک نوع اسکن جدید (پت اسکن) رادیو داروها تا سیستم شتاب دهنده در قزوین که بسیاری از علوم به کمک ما می آید همه این ها نشان می دهد فناوری هسته ای برای کشور ما یک ضرورت است و اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ادامه این فناوری تاکید می کردند درست و به حق بود.
رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی ملت ما که در طول سال ها با فریاد، ‌عمل، ‌صبر و استقامتش می گفت انرژی هسته ای حق مسلم ماست. ‌شعار، ‌سخن و آرمان درستی را دنبال می کرد. این شعار در خیابان، توسط هنرمندان دیپلماسی ما لوزان، ژنو، ‌ وین و نیویورک منتقل شد. این هنرمندی بزرگی است که خواست و شعار مردم در خیابان چگونه به یک لایحه بین المللی با ابعاد بسیار دقیق فنی، ‌ دیپلماسی و حقوقی تبدیل شود.
ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.