چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / توسعه خزر مدل خاص قراردادی خود را می‌طلبد

توسعه خزر مدل خاص قراردادی خود را می‌طلبد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، در این جلسه که با حضور کاردر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت برگزار شد، علی کاردر در سخنانی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری و اکتشاف در خزر بایستی به صرفه و اقتصادی باشد، تصریح کرد: انتظار داریم آقای دلاویز با برنامه ریزی لازم زمینه حضور سرمایه گذاران قوی بین المللی را برای توسعه خزر فراهم آورد.
وی در ادامه افزود: با عنایت به سوابق متعدد و روابط برون سازمانی دلاویز امید است مسائل برون زاد و مواردی که خارج از اراده نفت در  نفت خزر است با بهترین تدبیر حل و فصل گردد.
در ادامه این جلسه، دکتر محسن دلاویز با تقدیر و تشکر از حسن اعتماد مدیران عالی صنعت نفت به ایشان إظهار داشت: آنچه اقتصاد مقاومتی به اذهان متبادر می سازد تولید مضاعف و اشتغال مضاعف است و با توجه به اینکه صنعت نفت قلب اقتصاد کشور است، ضرورت شتاب در فعالیتهای صنعت نفت بیش از پیش احساس می شود.
وی تاکید کرد: بی تردید کلید اقتصاد کشور در دستان صنعت نفت است. وی با انتقاد از برخی رفتارهای غیر متعارف با صنعت نفت تصریح کرد: نمی شود از یک طرف انتقاد کنیم و برای نفت مانع شویم و مرتب سخنرانی کنیم و بگوییم چرا در ٣ سال گذشته قراردادی منعقد نشده و از طرف دیگر انتظار عقد قرارداد داشته باشیم.
محسن دلاویز با اشاره به منابع محدود داخلی و صندوق ذخیره ارزی تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم، لذا ضرورت دارد نسبت به جذب سرمایه اهتمام بورزیم.
وی با اشاره به هزینه بالای تولید و نیاز به تکنولوژی های نوین در توسعه خزر گفت: در توسعه خزر شاید نیاز داشته باشیم به گونه دیگری بیندیشیم.
دلاویز در توضیح سخن خویش إظهار داشت: اگر دیروز از مدل بیع متقابل و امروز از مدل بیع متقابل تکامل یافته سخن می گوییم، شاید در خزر نیازمند قراردادهای مشارکت در تولید و امثالهم هستیم و بدین ترتیب اعتقاد دارم با توجه به شرایط امروز صنعت نفت جهان، توسعه خزر مدل خاص قراردادی خود را می خواهد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.