صفحه اصلی / تامین مالی چهار طرح صنعتی از سوی بانک صنعت و معدن در نخستین روزهای سال جدید

تامین مالی چهار طرح صنعتی از سوی بانک صنعت و معدن در نخستین روزهای سال جدید

مجتمع صنعتی لاستیک بارز، کیمیا کاشت اطبا، فولاد روهینا و فرش افشار زرینه میاندوآب چهار طرح صنعتی هستند که از سوی بانک یاد شده، تامین مالی شدند.
برپایه این گزارش، مجتمع صنعتی لاستیک بارز در شهر صنعتی دهگلان سنندج ( کردستان ) افتتاح شد و این شرکت مبلغ ۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۲۲۰ میلیارد ریال ( ۲۲ میلیارد تومان) تسهیلات ریالی دریافت کرد.
این واحد صنعتی قرار است سالانه ۴۴ هزار تن، برابر با ۶ میلیون حلقه تایر رادیال سواری و وانت تولید کند و این کارخانه برای ۹۶۰ نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیر مستقیم را فراهم کرد.
همچنین شرکت کیمیا کاشت اطبا با بهره مندی از تسهیلات بانک مزبور به میزان ۳۵ میلیارد ریال ( ۳.۵ میلیارد تومان ) و ایجاد اشتغال ۶۴ نفر، ایمپلنت های دندانی تولید می کند.
علاوه براین، افتتاح طرح صنعتی فولاد روهینا در شهرستان دزفول ( خوزستان )، که سالانه بیش از دو میلیون تن فولاد تولید خواهد کرد، می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی شمال استان خوزستان فعالیت داشته باشد و با افتتاح کامل این پروژه برای بیش از یکهزار نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دوهزار نفر اشتغال غیر مستقیم فراهم شد.
واحد فولاد سازی مزبور در مرحله نخست، سالیانه ۴۵۰ هزار تن میلگرد فولادی تولید می کند که این ظرفیت تا ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت و قرار است ظرفیت تولیدی این کارخانه در یک برنامه ۲ ساله به حدود سه میلیون تن برسد.
تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی مرحله دوم طرح فولاد روهینا که تاکنون ۴۰ درصد از مراحل پیشرفت خود را پشت سر گذاشته، از جمله این اقدامات است و با به بهره برداری رسیدن آن برای ۴۴۵ نفر در منطقه فرصت شغلی ایجاد شد.
علاوه براین طرح نوسازی و بهسازی شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب از دیگر واحد های تامین مالی شده بانک یاد شده است که برای نوسازی و بهسازی آن ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ثابت ریالی تخصیص یافت ومیزان اشتغالزایی آن ۵۵ نفر است که سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع فرش ماشینی تولید خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بانک صنعت و معدن در چارچوب طرح رونق تولید در سال گذشته تا نیمه فروردین ماه امسال حدود ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط کشور پرداخت کرد.
مبلغ مزبور بین یکهزار و ۴۰۵ واحد تولیدی در ٣١ استان پرداخت شد و صنایع کوچک و متوسط استان های اصفهان ، تهران و قم به ترتیب بالاترین حجم تسهیلات طرح رونق تولید را ازبانک صنعت و معدن دریافت کرده و استان تهران با ۱۷۰ واحد تولیدی بهره مند شده از این تسهیلات ، رتبه نخست را از نظر تعداد دریافت کنندگان تسهیلات به خود اختصاص داد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.