صفحه اصلی / ممنوعیت استفاده از نماهای پرده‌ای در ساختمان‌های شهر لار

ممنوعیت استفاده از نماهای پرده‌ای در ساختمان‌های شهر لار

 در ساختمان‌های شهر لار ممنوع است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، دومین جلسهٔ کمیتهٔ ارتقا کیفی سیما و منظر شهری با حضور نمایندگان شهرداری، نظام‌مهندسی، میراث فرهنگی و دانشگاه‌های دولتی و آزاد در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.
سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان پس از پایان این جلسه اظهار کرد: احیای فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشتهٔ شهرهای ایران و جلوگیری از بروز ناهماهنگی‌های بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت‌های شهری از جمله اهداف این سلسله نشست‌ها است و اجرای این اصول طبیعتاً نیازمند مدیریت صحیح و هوشمندانه و به دور از هر گونه افراط و تفریط است.
وی در ادامه افزود: در دومین نشست که اختصاصی شهر لار برگزار شد، بر اجرایی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساماندهی سیما و منظر تأکید و مقرر شد شهرداری در این خصوص اهتمام ویژه‌ای را صورت دهد.
مهرابی تصریح کرد: یکی از موارد مبتلا در شهر لار استفادهٔ بی‌رویه از جمله کامپوزیت است که بر اساس مصوبهٔ شورای عالی شهرسازی و معماری استفاده از نماهای پرده‌ای (نماهای آلومینیمی، شیشه‌ای، کامپوزیت و شیشه‌های جیوه‌ای و …) در جداره‌های بیرون و قابل مشاهده از عرصه‌های عمومی ضمن رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان برای کلیهٔ بناهای دولتی و عمومی ممنوع بوده و استفاده از این مصالح صرفاً درون بناها مجاز است.
وی تأکید کرد: بر اساس ضوابط و مقررات (جلد شماره ۳) طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای کلیهٔ بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است.
مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: شهروندان محترم که از نماهای پرده‌ای استفاده کرده‌اند جهت مرتفع شدن این موضوع می‌بایست در مدت سه سال اقدامات لازم نسبت به تغییر را صورت دهند و ابلاغ لازم به شهرداری جهت پیگیری این موضوع داده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.