صفحه اصلی / پرسش‌هایی که هر کارآفرین باید برای موفقیت در سال جدید از خود بپرسد

پرسش‌هایی که هر کارآفرین باید برای موفقیت در سال جدید از خود بپرسد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از بنیاد ملی نخبگان،  اما این هدف‌ها قرار نیست که یک‌شبه و به‌صورت تصادفی اتفاق بیفتد، بلکه باید آن‌ها را به وجود بیاورید. برای رسیدن به قله موفقیت و لمس تمام اهداف و آرزوهایی که در سر دارید، باید طوری در سال جدید زندگی کنید که تفاوت زیادی با گذشته‌تان داشته باشد. برنامه شما برای سال جدید چیست؟ برای این‌که راحت‌تر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، ابتدا روی چهار سوال زیر تمرکز کنید تا مسیر و هدف‌هایتان روشن شود و بدانید که دقیقا کجای داستان قرار دارید.
۱. موفقیت را برای خودتان معنی کنید، از نظر شما موفقیت یعنی چه؟
در اولین قدم باید برایتان مشخص شود که موفقیت چیست و شما چه زمانی می‌توانید خودتان را فردی موفق بدانید، یا موفقیت را در زندگی‌تان احساس کنید. چشمانتان را ببندید و تصور کنید به پایان سال۱۳۹۶ رسیده‌اید. احساس فوق‌العاده‌ای دارید، چون دستاوردهای زیادی داشته‌اید. در مورد تک‌تکشان با دقت فکر کنید و آن‌ها را روی کاغذ بنویسید و سپس آن‌ها را به ‌صورت اهداف مشخص درآورید. هر روز قبل از شروع کار نگاهی به لیست اهدافتان بیندازید. این‌ها اهداف موفق شما در پایان سال ۱۳۹۶ خواهند بود.
۲. دیگران قرار است در فضای کسب‌وکار چطور شما و برندتان را بشناسند؟ چطور قرار است مشهور شوید؟
برای رسیدن به موفقیت در سال آینده، اسم شرکت یا استارت‌آپ شما باید دقیقا مقابل چشم مشتری‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها شما را بشناسند. استراتژی شما برای این کار چیست؟ مراقب باشید که فقط سراغ بازارهای هدف اصلی‌تان بروید و تمام پول خود ر ا خرج تبلیغات نکنید. یادگیری مهارت‌های اجتماعی نظیر مدیریت بازار و تبلیغات می‌تواند کمک مناسبی برای شما باشد که باعث می‌شود از سرمایه‌تان هدفمند استفاده کنید.
۳. چطور می‌خواهید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار بدهید و آن‌ها را برای خودتان حفظ کنید؟ چطور می‌خواهید به آن‌ها نشان دهید که برای شما محترم هستند؟ ‌
کسب‌وکار یا تجارت بدون مشتری اصلا معنایی ندارد. تاجر خوب کسی است که بتواند هر کسی را تبدیل به یک مشتری خوب بکند و دل او را به دست آورد. پس به مشتری‌هایتان احترام بگذارید، نظرشان را در مورد محصولی که خریده‌اند بپرسید، روز تولدشان را تبریک بگویید و اجازه دهید که جزو طرفداران شما باشند و برایتان تبلیغ کنند.
۴. وقتی خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید، چه چیزی مانع شما می‌شود؟
سفر یک کارآفرین در عرصه کسب‌وکار می‌تواند بسیار پرخطر باشد. مطمئنا زمانی می‌رسد که شما احساس ناامیدی و درماندگی می‌کنید و ترس و دودلی تمام وجود شما را دربر می‌گیرد. اما این احساسات هر چقدر هم که ناخوشایند و ناراحت‌کننده باشند، ولی باز هم می‌توانند برای شما پیام‌های مثبتی داشته باشند. به‌جای این‌که اجازه دهید چنین احساساتی مانع پیشرفت شما در عرصه تجارت شوند، به آن‌ها گوش کنید. ترس، تردید و اضطراب همگی حرف‌های زیادی برای گفتن به شما دارند، پس به جای این‌که درمانده و ناتوان شوید، به احساستان گوش کنید. برای این‌که بتوانید از این موانع رها شوید، باید خود را عادت دهید که در مسیر موفقیت گام بردارید. با تمرکز روی آن‌چه می‌خواهید، آغاز کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن این موانع این است که حجم مطالعاتتان را افزایش دهید، به‌خصوص درباره زندگی افراد موفق بخوانید. این کار انگیزه زیادی به شما می‌دهد تا در این مسیر گام بردارید. فراموش نکنید که موفقیت یک تصادف یا اتفاق نیست، بلکه شما باید آن را خلق کنید.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از ۲۰۶ همت گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز، این تسهیلات را ۹۵۱ هزار و ۱۲۷ نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.