صفحه اصلی / به آینده همکاری ها با ایران بسیار خوشبین هستیم

به آینده همکاری ها با ایران بسیار خوشبین هستیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ژولت شمین جمعه در دیدار با استاندار فارس در شیراز، ایران را نماد یک کشور با داشتن تاریخ عظیم دانست و افزود: مجارستان در دوران تحریم ها از کشور ایران حمایت می کرد و در این مقطع نیز آماده تحکیم روابط با این کشور در ابعاد مختلف تجاری، علمی، صنعتی و گردشگری هستیم.
او اظهار کرد: دکتر روحانی پس از روی کار آمدن،سیاست باز در پیش گرفت که ما احترام زیادی به این سیاست می گذاریم.
ژولت شمین گفت: کشور ما در زمینه اتخاذ سیاست گرایش به شرق به دنبال برقراری و گسترش روابط با کشورهای آسیایی از جمله ایران است.
وی، با اشاره به تحصیل یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مجارستان افزود:درمقابل ما نیز مایل به اعزام دانشجویان کشورمان به ایران برای تحصیل در دانشگاه های این کشور هستیم.
معاون نخست وزیر مجارستان افزود: همکاری در زمینه فعالیت های هسته ای و آموزشی از جمله مواردی است که در این سفر دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: برای گسترش روابط با ایران، کشور مجارستان آماده استقبال از دکتر روحانی برای سفر به این کشور در آینده نزدیک است.
استاندار فارس در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های فارس در حوزه های گردشگری، معدنی، دانشگاهی و حمل و نقل گفت: در شرایط فعلی کشور ایران به عنوان امنیت ترین کشور منطقه و یکی از امن ترین کشورهای جهان و استان فارس نیز به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها است.
وی ادامه داد: وجود بناها و آثار مذهبی، تاریخی و ادبی، برخورداری از دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مطرح ترین دانشگاههای کشور، برخورداری از شبکه حمل و نقل جاده ای، دسترسی به آبهای خلیج فارس، توانمندی های کشاورزی و برخورداری از معادن متعدد، همه از جمله ظرفیت هایی است که فارس را به استانی مستعد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
افشانی اظهار کرد: با توجه به تصویب اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی از سوی دولت برای توسعه فرودگاه بین المللی شیراز، در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بهتر و بیشتر این فرودگاه نیز خواهیم بود.
وی، ابراز امیدواری کرد که این سفر زمینه ساز گسترش همکاری های تجاری، بازرگانی، علمی و دانشگاهی و گردشگری بین استان فارس و کشور مجارستان باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.