صفحه اصلی / سهم ۷۲ درصدی ایرانی ها در افزایش آمار گردشگری خارجی روسیه

سهم ۷۲ درصدی ایرانی ها در افزایش آمار گردشگری خارجی روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه اعلام کرد: تعداد گردشگران خارجی در روسیه طی سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷ درصد رشد داشته است. وی در عین حال تاکید کرد ۷۲ درصد این تعداد از ایران به روسیه سفر کرده‌اند.
مدینسکی در ادامه توضیح می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ کشورهای چین، کره و هند سه کشور اول تشکیل دهنده گردشگران در روسیه بودند و نسبت به گذشته با رشد بیست درصدی روبرو هستیم. به گفته مدینسکی، تعداد گردشگران از کشورهایی همچون اسپانیا که از قدیم به روسیه می‌آمدند نیز تا ۱۲ درصد افزایش داشته و گردشگران از کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز ۵ درصد بیش از قبل شده اند.
بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ترجمه و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، مدینسکی تاکید کرد که افزایش گردشگران از کشورهای قبرس، چین و یونان به ترتیب ۴۰، ۲۰ و ۱۵ درصد بیشتر شده است.
همچنین به گفته وی، در عین حال تعداد گردشگران داخلی در سال ۲۰۱۶ با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است. به غیر از شهرهای سنت-پترزبورگ و مسکو که مقصد دائمی گردشگران داخلی است، جمهوری تاتارستان، مناطق آلتای و کراسنودار نیز امسال میزبان گردشگران بیشتری بوده اند.
دولت روسیه بودجه تورگردانان برای قفقاز شمالی را تا ۷ برابر افزایش داد
در همین حال کابینه دولت روسیه برنامه توسعه گردشگری در مناطق قفقاز شمالی را تا سال ۲۰۳۵ تنظیم کرد. لف کوزنِتسوف وزیر امور قفقاز شمالی فدراسیون روسیه، از دیمیتری مدودوف نخست وزیر این کشور درخواست کرد که طی حکمی خواستار تهیه مجموعه برنامه‌های توسعه گردشگری در منطق فدرال قفقاز شمالی تا سال ۲۰۳۵ شود.
به گفته کوزنِتسوف، برنامه مذکور بایستی در فهرست برنامه‌های استراتژیک دولت تا سال ۲۰۲۵ قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، سال گذشته تمامی مناطق تفریحی و استراحتی منطقه میزبان یک و نیم میلیون گردشگر بودند که عمده آنها برای تفریحات زمستانی به مناطق کوهستانی رفته بودند. وی تاکید کرد که سال ۲۰۱۷ با رشد دو برابری گردشگران در این منطقه روبرو شدیم. با این وجود، طبق ارزیابی کارشناسان، قفقاز شمالی ظرفیت جذب تعداد بیشتری از گردشگران را دارد.
نخست وزیر روسیه توجه حاضرین را به زیرساخت‌های این منطقه جلب کرد. به اعتقاد مدودوف، بایستی برنامه توسعه همه‌جانبه را تنظیم کرده و شرایط کنونی دارایی دولتی و غیردولتی در این مناطق را مشخص کرد. به همین منظور کمیسیونی جهت خصوصی سازی زیرساخت‌ها تشکیل خواهد شد.
دیمیتری مدودوف در این رابطه گفت: انسان امروزی برای تفریح و استراحت پول قابل توجهی صرف می‌کند. باید بدانیم که صنعت گردشگری ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد. ۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی به حوزه گردشگری مربوط می‌شود؛ این موضوع حائز اهمیت است که گردشگری از نفت و گاز بالاتر باشد. گردشگری یکی از شاخه ‌های پردرآمد است که تقریبا یازدهمین جای اشتغال را به خود اختصاص داده است.
مدودوف علاوه بر تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری کوهستانی، محیط زیست و تاریخی، از شاخه طبی و درمانی گردشگری نیز نام برد. به گفته وی، احداث یک لایه سرمایه‌گذاری پزشکی در بین آب‌های معدنی قفقاز از آرزوهای دست یافتنی است. طبق برخی برآوردها، هزینه این پروژه به ۱۶۰ میلیون روبل می‌رسد. برای احداث کل این پروژه ۴۰ میلیارد روبل از بودجه دولت و ۱۲۰ میلیارد خارج از بودجه هزینه خواهد شد.
در همین حال، الکساندر خلوپونین معاون نخست وزیر ظرفیت آب‌های معدنی قفقاز را با مناطق ساحلی و تفریحی بادن بادن و کارلووی واری در جمهوری چک مقایسه و تاکید کرد که شهروندان روسیه برای استفاده از مراکز درمانی – تفریحی خارج از کشور در حدود یک میلیارد دلار هزینه می‌کنند. چنانچه در داخل از چنین مراکزی برخوردار باشیم، امکانات بیشتری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.