صفحه اصلی / افزایش بیش از ۳ درصدی قیمت هفتگی نفت براثرحمله موشکی آمریکا به سوریه

افزایش بیش از ۳ درصدی قیمت هفتگی نفت براثرحمله موشکی آمریکا به سوریه

به سوریه سبب شد، تا قیمت های هفتگی نفت بیش از سه درصد افزایش یابند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, این نگرانی وجود دارد که تنش ها به خاورمیانه کشیده شوند.
حمله موشکی آمریکا به سوریه که شدیدترین اقدام نظامی این کشور در جنگ ۶ ساله سوریه بود، ریسک سیاسی در منطقه خاورمیانه را افزایش داده و در حالی موجب افزایش قیمت های آتی نفت شده، که شواهد نشان می دهد تقاضای نفت آمریکا به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان افزایش پیدا کرده است.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در معاملات آتی بازار لندن در پایان معاملات دیروز ( جمعه ) ۳۵ سنت نسبت به روز پیش از آن بالا رفت و به ۵۵ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت دیروز در این بازار به ۵۶ دلار و هشت سنت رسید که بیشترین قیمت از هفتم مارس (۱۷ اسفند) بود. قیمت نفت برنت در هفته جاری میلادی ۴.۴ درصد بالا رفت.
بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور ۵۴ سنت نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به ۵۲ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت دیروز در این بازار، قیمت ۵۲ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه را نیز تجربه کرد. قیمت هفتگی نفت خام آمریکا نیز این هفته بیش از سه درصد بالا رفت.
«فرانک کلامپ» تحلیلگر نفت در لاندس بانک آلمان گفت: بازارهای نفت بار دیگر با انتظار افزایش قیمت روبرو شده اند، زیرا ریسک تقابل قدرت افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، منابع خبری غربی و عربی صبح دیروز (جمعه) گزارش کردند که ناوهای آمریکا، مستقر در دریای مدیترانه با دهها فروند موشک به پایگاه هوایی «الشعیرات» نزدیک استان حمص سوریه حمله کردند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.