صفحه اصلی / توسعه فاز ۲ آذر در قالب قراردادهای جدید نفتی اجرا می شود

توسعه فاز ۲ آذر در قالب قراردادهای جدید نفتی اجرا می شود

در طرح توسعه فاز ۲ این میدان استقبال کرده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, سید نورالدین شهنازی زاده، درباره برنامه شرکت های روسی برای فعالیت در میدان های نفتی آذر و چنگوله بیان داشت: روس ها تمایل خود برای حضور در چنگوله را اعلام کرده اند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآور شد: قرار است تفاهمنامه ای نیز با شرکت های روسی برای همکاری امضا شود.
وی درباره توسعه میدان نفتی آذر نیز افزود: فاز نخست میدان آذر برای تولید ۶۵ هزار بشکه نفت برنامه ریزی شده و تولید در فاز ۲ نیز ۶۰ هزار بشکه دیگر افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآور شد: توسعه فاز ۲ میدان آذر در قالب قراردادهای جدید نفتی اجرا می شود.
روسیه دارای بیشترین تفاهمنامه با ایران برای مطالعه میدان های نفت و گاز کشورمان است؛ جدید ترین تفاهمنامه همکاری نفتی ایران با شرکت های روسی متعلق به تفاهمنامه شرکت «تات نفت» روسیه با شرکت مناطق نفتخیز جنوب ایران به شمار می رود که در اسفند ماه ۱۳۹۵ برای توسعه میدان شادگان در استان خوزستان امضا شد.
پیش از این، شرکت های روسی برای مطالعه میدان های آبتیمور، منصوری، آبان، پایدار غرب، دهلران، چنگوله و چشمه خوش با ایران تفاهمنامه امضا کرده بودند.
تاکنون «گازپروم‎نفت» روسیه برای مطالعه میدان های چنگوله و چشمه خوش، شرکت «لوک‎اویل» برای مطالعه میدان‎های آبتیمور و منصوری، شرکت «زاروبژنفت» برای میدان‎های آبان و پایدار غرب و شرکت تات‎نفت برای توسعه میدان دهلران با شرکت ملی نفت ایران یادداشت‎تفاهم امضا کرده اند.
میدان نفتی آذر، از میدان‌های نفتی مشترک ایران با عراق به شمار رفته و در شرق شهرستان مهران استان ایلام واقع شده ‌است.
مخزن این میدان با میدان نفتی بدرای کشور عراق مشترک است و در امتداد شمال غربی میدان مستقل چنگوله واقع است.
این میدان دارای ۲ میلیارد و ۵۰۰ بشکه نفت خام درجا است. میزان نفت قابل استحصال از این میدان ۴۰۰ میلیون بشکه نفت برآورد می‌شود.
طرح توسعه این میدان، ابتدا به شرکت ‌های استات اویل نروژ و گازپروم روسیه واگذار شده بود که این شرکت در سال ۲۰۰۸ به موجب پیروی از تحریم‌های علیه ایران از ادامه همکاری در توسعه این میدان انصراف داد.
اکنون شرکت های ایرانی توسعه این میدان که از نظر زمین شناختی یکی از پیچیده ترین میدان های نفتی جهان است را بر عهده دارند.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.