صفحه اصلی / بهترین عملکرد هفتگی در اختیار بازارهای اول و SME فرابورس ایران

بهترین عملکرد هفتگی در اختیار بازارهای اول و SME فرابورس ایران

پشت سر گذاشت.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته منتهی به ۱۸ فروردین ماه شاخص کل نیز روند رو به رشد خود را ادامه داد و با ثبت ۲ واحد رشد در ارتفاع ۸۸۹ واحدی ایستاد؛ به این ترتیب آیفکس با رشد هفته قبل، بازدهی خود از ابتدای سال را به نزدیکی ۲ درصد رساند.
نگاهی به معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس حاکی از آن است بازار اول و SME بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر بازارها تجربه کردند به طوری که به ترتیب در این دو بازار حجم معاملات ۲۴ و ۳۲ درصد و ارزش آن با افزایش ۲۸ و ۲۰۸ درصدی روبه رو شدند. تعداد دفعات جابه جایی سهام در این دو بازار نیز برخلاف سایر بازارها افزایش یافت.
در بازارهای اول، دوم و پایه به ترتیب ۱۴۶، ۱۰۵ و ۳۷۳ میلیون سهم به ارزش ۳۱۸، ۴۸۱ و ۳۸۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز معامله‌گران شاهد دادوستد ۲۰۰ هزار سهم به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بودند.
در همین حال بازار ابزارهای نوین مالی نیز هفته قبل را با جابه جایی ۵ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۹ میلیارد ریال پشت سر گذاشت. در این بازار ارزش معاملات اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب به ۸۸۴، ۵۸ و ۶۷ میلیارد ریال رسید.
از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط به یک‌هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال رسید که گروه پیمانکاری صنعتی با ۱۴ درصد از این رقم در رده نخست صنایع فرابورسی با بالاترین ارزش معاملات ایستاد. گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی‌ها نیز به ترتیب با ۱۳۴ و ۱۱۵ میلیارد ریال سهم ۱۲ و ۱۰ درصدی را ارزش معاملات بازار سهام در اختیار گرفتند و رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.
چهارشنبه شانزدهم فرودین ماه ارزش بازار فرابورس ایران به رقم یک هزار و ۵۸ هزار میلیارد ریال رسید که به این ترتیب بازار دوم با ۴۴ درصد از این رقم بیشترین سهم از ارزش کل بازار در اختیار گرفت. پس از بازار پایه با ۲۶ درصد و اوراق بدهی با ۱۹ درصد در رده‌های بعدی ایستادند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.