صفحه اصلی / دولت باید درباره رفتار نامناسب وزیر راه با خبرنگار توضیح دهد

دولت باید درباره رفتار نامناسب وزیر راه با خبرنگار توضیح دهد

 باید درباره این رفتار وزیر راه و چرایی آن توضیح دهد تا ابهامات درباره ایرباس نیز برطرف شود.
به گزارش کسب  و کار نیوز و به نقل از فارس، سیده زهرا اجاق عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  در خصوص برخورد نامناسب وزیر راه و شهرسازی با یکی از خبرنگاران اظهار داشت: این‌گونه برخوردها با خبرنگاران موضوع جدیدی نیست و همواره شاهد این‌گونه برخوردها با خبرنگاران بوده‌ایم.
وی افزود: بهتر است این برخورد به دو صورت مورد توجه واقع شود، در نگاه اول باید دید که چه موضوعی بین دو طرف رد و بدل شده است و در نگاه دوم باید دانست که وظیفه ذاتی مطبوعات و رسانه‌ها دریافت پاسخ از مسئولان است.
این فعال رسانه‌ای بیان کرد: قاعدتاً چنین برخوردهایی از طرف مسئولان صحیح نیست و مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی باید دسترسی کافی به اطلاعات داشته باشند. زمانی که دولت و مسئولان اقدام به اتخاذ تصمیمی می‌کنند باید در قبال آن تصمیم به جامعه پاسخگو باشند زیرا این تصمیمات بر زندگی مردم اثر خواهد داشت.
اجاق تصریح کرد: پاسخگو بودن نیازمند دو رکن اساسی است، ابتدا زمامدار باید در خصوص پاسخگویی احساس مسئولیت کند و دیگر این‌که شهروند بتواند منتقد باشد. انتقاد مردم جامعه از طریق خبرنگاران و مطبوعات به گوش مسئولان می‌رسد.
وی با بیان اینکه ساز و کار مشخصی در زمینه دفاع از حقوق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران وجود ندارد، گفت: مجلس و دولت باید یک ساز و کار مشخص برای دفاع از حقوق خبرنگاران ایجاد کنند. وقتی صدای خبرنگاران خاموش شود، در حقیقت صدای مردم خاموش شده است.
وی افزود: بنابر دکترین دولت مسئول، دولت باید نسبت به ارکان نظام پاسخگو باشد و مطبوعات نیز به عنوان یکی از این ارکان شناخته می‌شوند و چنین برخوردهایی از مسئولان نشان دهنده نقض قانون خواهد بود. مسئولان باید بدانند روزنامه‌نگار سوالات را مطرح می‌کند و برخی از سوالات خبرنگاران جزو مطالبات عمومی است. به نظر می رسد با وجود پاسخ هایی که دولت تاکنون درباره ایرباس داده، لازم است دولت همچنان به پاسخگویی ادامه دهد. دولت باید درباره این رفتار ویژه و چرایی آن توضیح دهد تا ابهامات برطرف شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.