صفحه اصلی / اختصاص ۴۰درصد ارزش معاملات به بازارهای اول و دوم

اختصاص ۴۰درصد ارزش معاملات به بازارهای اول و دوم

 
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز، ۱۵ فروردین‌ماه حدود یک واحد افت را تجربه کرد و بدین ترتیب در ارتفاع ۸۸۵ واحدی معاملات این روز را به پایان رساند و در حالی که نماد «شاوان» نزدیک به یک درصد اثر مثبت را بر آیفکس به ثبت رساند، نمادهای «میدکو» و «مارون» با اینکه اثر منفی هرچند اندک و کم‌تر از یک واحدی بر شاخص کل گذاشتند اما مانع از رشد آن شدند.
امروز نماد «سدبیر» متعلق به شرکت‌ سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و نماد «بهپاک» متعلق به شرکت صنعتی بهپاک، بیشترین افزایش قیمت را تا سقف ۵ درصدی تجربه کردند؛ این در حالی است که عنوان بیشترین کاهش قیمتی در میان نمادهای فرابورسی به نام نمادهای «بپاس»، «اتکای» و «فزرین» ثبت شد.
رصد نقل‌وانتقال‌های صورت گرفته در بازار پایه نیز حاکی از آن است که امروز در مجموع بازارهای پایه الف، پایه ب، و پایه ج نزدیک به ۱۱۸ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال دست ‌به ‌دست شده است که بیشترین حجم معاملاتی به نماد «فاواز» و بالاترین ارزش مبادلات نیز به نماد «خصدرا» اختصاص یافت.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۴۹۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «صچاد» که امروز بازگشایی شد با معامله بیش از ۲۸۸ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۲۹۸ میلیارد ریال در صدر این بازار به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی ایستاد.
در همین حال امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه۹۵ امروز بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تسه‌ها را به خود اختصاص داد. در تابلو تسهیلات مسکن حدود ۳۴ هزار ورقه به ارزش ۲۳ میلیارد ریال دست به دست شد و اوراق تسهیلات مسکن امروز در بازه قیمتی ۳۹۱ تا ۷۱۹ هزار ریال خریدوفروش شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.