صفحه اصلی / قرار است از کجا پول دربیاوریم؟ (بخش سوم)

قرار است از کجا پول دربیاوریم؟ (بخش سوم)

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مدیر اینفو، سوال ششم: چه کسانی در کنار ما خواهند بود؟
بحث پول در میان است. ما انسان‌ها هم که به دنبال پولیم و هرجا بوی پول بیاید، خودمان را می‌رسانیم. کسب و کار شما هم قرار است پول دربیاورد، پس افرادی پیدا خواهند شد تا به شما کمک کنند و در ازایش در درآمدها با شما شریک شوند. اجازه بدهید به یکی از مثال‌های خودمان بازگردیم؛ فیس‌بوک.
احتمالا از این افراد، فقط مارک زاکربرگ را دیده باشید. اما زاکربرگ، بدون همراهی دیگران نمی‌توانست فیس‌بوک عظیم را راه بیاندازد.
فیس‌بوک، در ابتدای تاسیسش پولی نداشت. دفتر و کارمند هم نداشت؛ سایتی ساده بود که تمام دانشجوهای «هاروارد» آن را می‌شناختند و دوست داشتند با آن همکاری کنند. موسس فیسبوک، زاکربرگ بیست ساله، نیاز داشت تا افراد را قانع کند و از کمک‌شان بهره ببرد. بنابراین، به دوستانش پیشنهاد شراکت داد؛ نه همکاری.
فیسبوک به چند نفر نیاز داشت؛ کسی که بتواند مخارج اولیه‌ای مثل اجاره‌ی سرور را پرداخت کند، کسی که بتواند در کارهای فنی به او کمک کند، کسی که بتواند از طرف فیسبوک با دیگران صحبت کند و کسی که بتواند رابط کاربری فیس‌بوک را سر و سامان دهد. دوست صمیمی زاکربرگ، «ادواردو ساورین» (Eduardo Saverin) هزینه‌های اولیه را از سرمایه‌ی خانوادگیش پرداخت کرد. همکلاسی زاکربرگ، «اندرو مک‌کالم» (Andrew McCollum) کارهای گرافیستی را برعهده گرفت و سایت فیس‌بوک را طراحی کرد. دانشجوی علوم رایانه، «داستین ماسکوویتس» (Dustin Moskovitz) به زاکربرگ کمک کرد تا کدنویسی‌ها انجام شود و «کریس هیوز» (Chris Hughes) تبدیل به مسئول روابط عمومی فیس‌بوک شد. امروز، ما اسم مارک زاکربرگ را به عنوان موسس فیس‌بوک می‌شنویم؛ ولی جوان بیست ساله‌ی آن روزها، بدون شراکت با دوستانش نمی‌توانست فیس‌بوک را راه بیاندازد.
فرقی نمی‌کند که چه کسب و کاری را در ذهن، روی کاغذ یا در عمل داشته باشید. در هر صورت برای راه انداختن و اداره کردنش نیاز به افراد دیگر هم خواهید داشت؛ افرادی که در ابتدای کار نمی‌توانید آن‌ها را استخدام کنید و باید شریک‌شان کنید. به بیان دیگر، باید مشخص کنید که برای راه‌انداختن کارتان چه «شرکای کلیدی‌ای» نیاز دارید. این شرکای کلیدی، در هزینه‌ها و درآمد‌ها با شما شریک خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.