صفحه اصلی / تعطیلی ۵۱۳ مرکز عرضه قلیان

تعطیلی ۵۱۳ مرکز عرضه قلیان

به مراجع قضائی معرفی و ۵۱۳ مرکز عرضه قلیان تعطیل شده است.
 به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، رضا غلامی به تشریح بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشت پرداخت و اظهار داشت: در طول این مدت، ۸۸۴ هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۲۲۴ هزار و ۲۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند آرایشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و…، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی از اماکن بین راهی، ۴۶ هزار و ۵۰۸ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۱۴ هزار و ۲۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای اسفند ۹۵ تا کنون، یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۸۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور، کشف و معدوم سازی شده است.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط به همراه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دیگر مانند سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گردشگری، استانداری‌های سراسر کشور، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی در این مدت، ۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی مشترک انجام داده‌اند.
به گفته غلامی در طول این مدت، ۶۴۸ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۳۶ هزار مورد نمونه برداری مواد غذایی نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۲۰۷ مرکز و مکان متخلف، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، از تعطیل شدن ۴۲۳۷ مرکز و مکان متخلف از نظر بهداشتی خبر داد و گفت: معرفی ۵۱۸ مرکز و مکان بین راهی مختلف به مراجع قضائی و تعطیل شدن ۵۱۳ مرکز عرضه قلیان، نمونه‌ای از تلاش‌های بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در کشور است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.