صفحه اصلی / اختراع باید حاصل بکارگیری مجموعه‌ای از تخصص‌ها باشد

اختراع باید حاصل بکارگیری مجموعه‌ای از تخصص‌ها باشد

 را کاهش دهد و از سوی دیگر زمینه را برای تولیدات باکیفیت فراهم کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از 
پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، محمدکاظم خانی خالیل‌اله؛ مخترع برگزیده جشنواره رویش  با مثبت ارزیابی‌کردن ملاک‌های ارزیابی اختراعات برگزیده، گفت: کوتاه‌شدن مسیر تبدیل اختراع به شرکت دانش‌بنیان یکی از ملزومات حوزه اخترعات است.
وی با بیان اینکه اختراع باتوجه مقتضیات زمان ارزش پیدا می‌کند، افزود: یکی از موارد مهم در تبدیل اختراع به محصولی تجاری و صنعتی، زمان است چراکه هر اختراعی برای پاسخ به زمان خود، طراحی و تولید می‌شود؛ بنابراین اگر زمان زیادی از اختراع بگذرد، دیگر کارایی نخواهد داشت.
خانی ادامه داد: دوره‌های بسیار خوبی در پارک‌های علم‌وفناوری برگزار می‌شود اما اگر زمان این دوره‌ها کاهش پیدا کند، فرد فرصت بیشتری برای تجاری‌سازی خواهد داشت.
مخترع برگزیده جشنواره رویش با اشاره به لزوم کاربردی‌بودن اخترعات، اظهار داشت: تسهیلات خوبی برای برگزیدگان اخترعات در نظر گرفته شده است و فرد می‌تواند با برخورداری از آنها هم آرامش ذهنی خود را بیشتر کند و حرکتی سریعتر و منسجم‌تر در حوزه اخترعات داشته باشد و حتی قدرت ایده‌پردازی خود را ارتقاء دهد؛ اما این نباید هدف اصلی یک مخترع باشد بلکه مخترع باید به دنبال رفع نیازهای موجود در جامعه خود حرکت کند که این امر مستلزم تولیداتی است که بر اساس نیازهای واقعی جامعه طراحی شده باشند.
وی با اشاره به اهمیت کارگروهی در حوزه اختراعات، آن را یکی از عوامل پیشگیرنده در تولید اختراع تک‌بُعدی دانست و بیان داشت: تجمیع تخصص‌ها و مهارت‌های متنوع و مرتبط می‌تواند هم زمان و هم هزینه را کاهش دهد و از سوی دیگر زمینه را برای تولیدات باکیفیت فراهم کند چراکه هر متخصص می‌تواند پشتیبان تخصصی یکی از ویژگی‌های اختراع تولید شده باشد؛ علاوه بر این، تبدیل اختراع به شرکت دانش‌بنیان در قالب کار گروهی فرایندی آسان‌تر است.
خانی با اشاره به لزوم ره‌آورد مالی از اختراع، اضافه کرد: حضور یک مدیر توانمند و بازاریاب کاربلد ازجمله نیازهای یک شرکت دانش‌بنیان است.
مخترع برگزیده جشنواره رویش تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان علاوه بر تمام تسهیلات اعطایی که به حوزه اختراع اختصاص داده است می‌تواند زمینه‌ را برای مشارکت نظام‌مند و هدفمند مخترعان با یکدیگر و از سوی دیگر ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌های این افراد به صاحبان صنایع و یا حتی سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی فراهم کند.
وی در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از امکانات موجود در استان‌ها، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های درون‌استانی ظرفیت و امکانات بسیاری خوبی دارند که می‌توان از آن در قالب تعامل و همکاری دوسویه با بنیادهای نخبگان استانی و یا پارک‌های علم‌وفناوری استان‌ها برای ارتقاء توانمندی‌ها و آموزش‌های مهارتی مخترعان استفاده کرد تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم امکانات موجود در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه قرار بگیرند.
 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.