چند روزی است در شبکههای اجتماعی شایعاتی مبنی بر کسر اعتبار یا اضافه شدن مبلغ به صورتحساب برای سرویس «تماسبان» منتشر میشود.
با فعالکردن سرویس «تماسبان»، بعد از هر تماس ناموفق به دلایل مختلف، پیامکی حاوی شماره تماس گیرنده و ساعت تماس برای مشترک ارسال میشود. این سرویس توسط همراه اول و دیگر اپراتورهای ایرانی بهصورت رایگان ارائه میشود. اما در شبکههای اجتماعی مطالب و شایعاتی مبنی بر هزینه داشتن هر یک از این پیامکها منتشر شده است.
همراه اول این شایعات را رد کرده است و تأکید میکند سرویس «تماسبان» این اپراتور، هیچ هزینهای برای مشترکان اعتباری و دائمی در بر ندارد و رایگان است.
مشترکان همراه اول میتوانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۹۹۱۴، سرویس «تماس بان» را فعال و با ارسال عدد ۵ سرویس را غیر فعال کنند. همچنین دریافت راهنمای سرویس با ارسال پیامک بدون متن به ۹۹۱۴ امکان پذیر است.