صفحه اصلی / نرم افزار دوربین پیکسل در اصل برای گوگل گلس بوده است

نرم افزار دوربین پیکسل در اصل برای گوگل گلس بوده است

گوشی هوشمند پیکسل گوگل به دلایل مختلفی مورد تمجید منتقدان و کاربران قرار گرفت که البته یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های ستوده شده در جدیدترین پرچم‌دار گوگل، دوربین قدرتمند و باکیفیت آن است.
کمپانی گوگل در گذشته محصولاتی به بازار عرضه می‌کرد که از دوربین با کیفیتی بهره نمی‌بردند؛ اما توانسته است محصولی معرفی کند که دوربین آن کیفیت قابل  تحسینی دارد و این موضوع از نظر کاربران دور مانده است. نرم‌افزار دوربین پیکسل در واقع متعلق به گوگل گلس بوده است.
گوگل گلس در زمانی که رسانه‌ای شد، پروژه جالبی به نظر می‌رسید. یکی از دلایل آن عکاسی بود؛ زیرا می‌توانست به کاربر اجازه دهد که به‌صورت اول‌شخص عکس‌برداری کند. این زاویه مناسب مشاغل خاصی مانند پزشکان و جراحان است. با این حال، مشکلاتی در زمان توسعه این محصول به وجود آمد.
گوگل می‌خواست کیفیت دوربین گوگل گلس هم‌تراز با تکنولوژی موجود در گوشی‌های هوشمند باشد. این امر تبدیل به یک چالش شده بود؛ زیرا سنسور، لنز و ابعاد کلی با آنچه گوگل در نظر داشت، همخوانی نداشت. دوربین استفاده‌شده در گوگل گلس از ابعاد کوچکی بهره می‌برد که در نتیجه باعث می‌شد میزان نور دریافتی کمتر باشد و نتواند تصاویری با کیفیت بالا ثبت کند.
مدیران آلفابت، کمپانی مادر گوگل، این مشکل را به مرحله بازطراحی بردند و در نتیجه محصول جدیدی به نام Gcam طراحی شد. ترفندی که در این روش به کار رفت، ارتقاء نرم‌افزار عکاسی بود؛ آن‌هم بدون آنکه در سخت‌افزار تغییری ایجاد شود. این روش جدید که ادغام تصویر نام گرفته بود، در حقیقت چند تصویر به‌صورت پشت سر هم ثبت می‌کرد و سپس با ادغام این تصاویر، بهترین کیفیت موجود به کاربر ارائه می‌شد.
این روش بسیار شبیه تکنولوژی HDR است. در حقیقت این روش با نام +HDR در بخش دوربین گوشی پیکسل موجود است. از این تکنولوژی در دیگر دستگاه‌های اندروید، یوتیوب، گوگل Photos و جامپ استفاده می‌شود.
در آینده، گوگل می‌خواهد از یادگیری ماشینی استفاده کند تا میزان تعادل نور سفید افزایش‌ یابد و به نرم‌افزار اجازه بدهد که در پس‌زمینه از افکت‌های مختلفی استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.