به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها در تاریخ و ادبیات، بوستان و گلستان٬ بهار شیراز چنان وصف شدهاند که هوش از سر میبرد و آدم را هوایی میکند که پر کشد به شیراز و کرشمه طبیعت و تاریخ آن را از نزدیک بنازد. انگار شیراز همان بهار است و بهار همان شیراز. میزبانی و خون گرمی مردم شیراز هم از همین آب و هواست و حال که بهار است و تعداد مسافران و پروازها در حدود ۲۰ درصد در فرودگاه شیراز افزایش یافتهاست این میزبانی و خدمتگزاری به مسافران حساستر و مهمتر شده است.
مدیرکل فرودگاههای استان شیراز درباره افزایش پروازهای این فرودگاه در روزهای نوروز گفت: در این زمنیه با همکاری و هماهنگی با شرکتهای هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوقالعاده در مسیرهای داخلی شامل تهران، مشهد، کیش و در مسیرهای خارجی شامل دبی، ترکیه و غیره اقدام کردیم و بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ارائه خدمات زمینی نظارت داشتهایم و بهویژه به شرکتهای هواپیمایی تأکید داشتهایم که برای رویارویی با تأخیرات احتمالی پروازها و پروازهای دایورتی آمادگی لازم را داشته باشند.
رضا بدیعیفرد در ضمن افزایش پروازها بر حفظ کیفیت خدمترسانی به مسافران و همراهان آنها در فرودگاه اشاره کرد و گفت: سعی کردهایم با افزایش مسافران و پروازها، کیفیت خدمترسانی را هم حفظ کنیم برای همین توجه به ایمنی و امنیت مسافران، نظارت بر فروش و عرضه کالا و خدمات توسط غرفههای فرودگاهی و مقابله با گرانفروشی، ساماندهی و نظارت بر عملکرد تاکسیهای فرودگاه و حضور مستمر و به موقع تاکسیهای درون شهری و برون شهری، نظارت بر نحوه خدماترسانی پارکینگهای ترمینال داخلی و خارجی و پارکینگ طبقاتی، آمادهسازی ترمینالها و محوطههای فرودگاهی و زیباسازی فضای سبز و کاشت گلهای فصلی، آمادهسازی نمازخانههای ترمینالها و مسجد شامل شستوشوی فرشها و همچنین تأکید بر بازبودن نمازخانه در وقت نماز و راهاندازی شیفت مدیریت جهت تسهیل و تسریع در برطرف کردن مشکلات احتمالی را در دستور کار قرار دادیم و به آن پرداختیم.
وی در ادامه در مورد برنامههایی که برای سال جدید در فرودگاه شیراز و دیگر فرودگاههای این استان اجرا خواهد شد، گفت: طبق برنامهریزی و پیشبینیهایی که داریم برای امسال اتمام پروژه احداث فاضلاب فرودگاه شیراز، ادامه روند احداث ترمینال بینالمللی شیراز، اتمام پروژه توسعه اپرون و روکش نهایی باند ۲۹ راست و بهسازی ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز شامل کف، سقف، سرویسهای بهداشتی و اصلاح سیستم سرمایش و گرمایش ترمینال از برنامههای ما خواهد بود.
بدیعیفرد افزود: همچنین افتتاح ترمینال بینالمللی فرودگاه لامرد، آغاز پروژه مرمت و بهسازی ساختمانها و زیرساختهای تأسیسات برقی، مکانیکی و محوطهسازی فرودگاههای استان شامل شیراز، لامرد، جهرم، فسا و داراب با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر برنامههای دیده شده در این اداره کل است.
مدیرکل فرودگاههای استان فارس در مورد مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۵ در حوزه عملیات فرودگاهی گفت: راهاندازی غرفه مبادلات ارزی در ترمینال پروازهای خارجی، افتتاح ساختمان پلیس فرودگاه با اعتبار ۷ میلیارد تومان، شروع پروژه فاضلاب فرودگاه شیراز با اعتبار۶ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی کنونی ۷۰%، احداث ترمینال بینالمللی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی کنونی ۳۰%، تکمیل پارکینگ هواپیما به مساحت ۶۰ هزار مترمربع با ۴ موقعیت پارک و تکمیل تراش، لکهگیری و روکش باند ۲۹ چپ و راست و همچنین تسطیح استریپ باندها، تکمیل ترمینال فرودگاه لامرد به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع با هزینه ۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی کنونی ۷۵% و احداث نمازخانه سالن عمومی ترمینال داخلی با الهام از طرحهای بومی و اسلامی با اعتبار۱۶۰ میلیون تومان از پروژههای انجام شده هستند و همچنین ایجاد امکان صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه شیراز که باعث شده است ایستایی مسافران از ۸ ساعت به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کاهش یابد.
وی همچنین در مورد فعالیتهای انجام شده در حوزه عملیات هوانوردی گفت: مهمترین کارهای انجام شده شامل سایتیابی ایستگاه رادار جدید تقرب پرواز فرودگاه شیراز، اقدامات لازم جهت تملک زمین و انعقاد قرارداد مشاور جهت احداث ایستگاه رادار، ایجاد زیرساخت ارتباطی سیستم RVR جدید و نصب تجهیزات مربوطه و خریداری سیستم سوئیچینگ برای فرودگاه شیراز است.
بدیعیفرد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تعداد مسافران در حدود ۳۰ درصد، تعداد پروازها در حدود ۱۱ درصد و حمل بار به میزان ۱۴ درصد افزایش یافته است در مورد دیگر فعالیت های انجام شده گفت: همچنین اتمام و تجهیز ساختمان ایمنی و آتشنشانی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان، تحویل دو دستگاه خودروی آتشنشانی روزن باور، احداث سیمولاتور تقرب به عنوان مرکز آموزش عملی جنوب کشور با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیون ریال و بهرهبرداری از سامانه جدید طرح پرواز الکترونیکی از دیگر کارهای انجام شده محسوب میشود.
فرودگاه شیراز برای نخستین بار در سال ۱۳۰۸ شمسی و در جنوب شهر شیراز ساخته شده بود اما به دلیل کوچکی٬ فرودگاه دیگری که همین فرودگاه کنونی است در سال ۱۳۴۰ در زمینی به مساحت حدود ۵۰۰ هکتار و در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا مورد بهرهبرداری قرار گرفت و از سال ۱۳۴۵ بهعنوان فرودگاه بینالمللی مطرح شد.
این فرودگاه دارای دو باند پروازی آسفالته، یکی به طول ۴۲۷۲ متر و دیگری به طول ۴۳۳۴ متر است و مجهز به پیشرفتهترین تجهیزات و وسایل کمک ناوبری DVOR/DME و ILS و… بوده، از پیشرفتهترین رادار موجود جهان به نام MSSRIO برخوردار است.
همچنین مطالعه کنید:
مصرف روزانه ۲۳۰ میلیون مترمکعب سوخت برای تولید برق/واردات ۳۰۰ مگاوات برق از ترکمنستان
به گزارش کسب و کار نیوز ، “عباس علیآبادی” عصر در جلسه شورای اداری شهرستانهای …