چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جریان بازدید وزیر راه اعلام شد؛

ساخت ترمینال ویژه حجاج فرودگاه امام (ره) تیرماه سال آینده به پایان می رسد

تهران- ایرنا- مدیره پروژه احداث ترمینال زیارتی حجاج در فرودگاه امام (ره) گفت: در حال حاضر پروژه ترمینال زیارتی سلام با پیشرفت 40 درصد در حال ساخت است و بر اساس برنامه زمان بندی، عملیات اجرایی این پروژه 31 تیرماه سال 95 به پایان می رسد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز پنجشنبه با حضور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از پروژه ترمینال زیارتی سلام بازدید کرد.
علیرضا شیرمحمدی مدیر این پروژه در جریان این بازدید اظهار کرد: ترمینال سلام، یک ترمینال ویژه حجاج است که عملیات اجرایی آن از سال 1389 آغاز شده اما به دلیل مشکلات مالی، با پیشرفت فیزیکی 12 درصد در سال 91 متوقف شد.
وی ادامه داد: با دستور وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، عملیات اجرایی این پروژه بعد از حدود دو سال توقف از 15 فروردین سال جاری با استقرار تیم جدید آغاز شد. 
شیرمحمدی افزود: در حال حاضر پروژه با پیشرفت 40 درصد در حال ساخت است و بر اساس برنامه زمان بندی، عملیات اجرایی آن در تاریخ 31 تیرماه سال 95 به پایان می رسد.
به گفته وی، تاکنون برای ساخت این پروژه 80 میلیارد تومان هزینه شده اما برای تکمیل آن 320 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
شیرمحمدی تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی، این پروژه در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، پروژه ترمینال سلام در دو طبقه به علاوه همکف ساخته می شود که طبقه همکف برای خدمات بار مسافران، طبقه اول ویژه ارائه خدمات پاسپورت، همچنین ورودی و خروجی مسافران و طبقه دوم نیز به عنوان سالن ترانزیت مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین در این ترمینال، نصب سه پل تلسکوپی برای انتقال مسافران به داخل هواپیما برنامه ریزی شده است.
در این بازدید، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، رحمت اله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، فخری کاشان مشاور سرمایه گذاری وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.