صفحه اصلی / اسلایدر / ۷۲ درصد از مالیات مشاغل ماده تبصره ۱۰۰ صفر شد
۷۲ درصد از مالیات مشاغل ماده تبصره ۱۰۰ صفر شد

۷۲ درصد از مالیات مشاغل ماده تبصره ۱۰۰ صفر شد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر اقتصاد گفت: طبق اطلاعات داده محوری مالیات ۷۲ درصد از مشاغل ماده تبصره ۱۰۰ را صفر کرده و تمرکز خود را بر اخذ مالیات از دانه درشت‌ها قرار داده ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر نظام مالیات ستانی با یک شتاب بسیار خوبی در حال حرکت رو به جلو است گفت: برای رسیدن به  تحقق اصولی منابع که در نظام مالیاتی کشور پیش بینی شده بود از جمله اهداف اصلی ما است و در این بخش هم اقدامات تحولی بسیار خوبی را پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: در تمامی شاخص‌های عملکردی و اصولی و همچنین شاخص‌های فرآیندی که منجر به تسهیل در فضای کسب و کار می‌شود  اقدامات گسترده‌ای در این بخش انجام شده است. سبحانیان با بیان اینکه در حوزه تعامل با مودیان و گره گشایی در مسائل آنها بسیاری از افدامات برای اولین بار انجام شده است گفت: تمامی اقدامات بر سیستم مبتی بر داده انجام شده و سعی کرده ایم با هوشمند سازی و با استفاده از هوش مصنوعی بتوانیم گره گشایی از فعالان کسب و کار  در حوزه بهبود محیط کسب و کار انجام دهیم.

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: در تلاش هستیم فشار مالیاتی را از روی دوش مودیان خرد از جمله حقوق بگیران ثابت برداریم  و تاکنون هم ۷۲ درصد از  مالیات مشاغل تبصره  ماده ۱۰۰ را صفر کرده ایم. وی افزود:  مالیات ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی  زیر ۲۰ میلیون تومان بوده و  سازمان امور مالیاتی هم در تلاش است که تمرکز خودر ا بر فرار‌های مالیاتی قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزها هماهنگ کردن دخل‌مان با خرج‌هایی که می‌کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.