صفحه اصلی / اسلایدر / نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از تهران ۵ میلیون تومان شد/ممنوعیت فروش چارتری بلیت اربعین
نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از تهران ۵ میلیون تومان شد/ممنوعیت فروش چارتری بلیت اربعین

نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از تهران ۵ میلیون تومان شد/ممنوعیت فروش چارتری بلیت اربعین

کسب و کار نیوز- معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام‌کرد: بهای کل بلیت یک طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد. به گزارش ایرنا، «مرتضی دهقان» در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی درخصوص عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۳ افزود: بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه‌داد: صدور بلیت بصورت یک طرفه یا دو طرفه به انتخاب مسافر است، لذا فروش اجباری بلیت دو طرفه بعنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است. ضمن اینکه قیمت بلیت بزرگسال (ADL) و خردسال (CHD) یکسان تعیین می‌شود. به گفته این مقام مسئول، بازه زمانی پروازهای شامل این بخشنامه از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شد. وی بیان‌داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی باید حداکثر در مدت ۲۴ ساعت از زمان دریافت مجوزهای پرواز، نسبت به باز کردن پروازها و فروش بلیت به عموم اقدام کنند.

دهقان گفت: فروش بلیت هایی که تاریخ پرواز رفت و یا برگشت آنها مصادف با بازه فوق الذکر است، مشمول شرایط این بخشنامه است. هر گونه تغییر رزرواسیون به درخواست مسافر در خصوص بلیت‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از صدور این بخشنامه است، چنانچه تاریخ انجام سفر در بلیت جدید در بازه زمانی اربعین قرار گیرد رعایت شرایط این بخشنامه برای صدور بلیت جدید الزامی است.

وی اضافه‌کرد: به منظور رعایت مقررات رزرواسیون و اطلاع رسانی به موقع و دقیق از آخرین وضعیت پروازها ثبت اطلاعات دقیق مسافرین به صورت فردی اطلاعات فردی مندرج در گذرنامه شماره تلفن و یا آدرس پست الکترونیکی شخص مسافر یا سرگروه مسافرین در هر PNR الزامی است. معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروه بیشتر از ۹ نفر در بازه تعیین شده نیستند. وی اظهار داشت: همه قراردادهای چارتری فی‌مابین شرکت‌های هواپیمایی و چارترکنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

دهقان تاکید کرد: تعیین هواپیمای پشتیبان توسط شرکتهای هواپیمایی و یا همکاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی در این دوره الزامی است. وی افزود: شرکت های هواپیمایی به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مسافران؛ ملزم به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود در فرودگاه های کشور عراق و ایران که مقصد و مبدا پروازی محسوب میگردد به سازمان هستند.

این مسئول گفت: به منظور کنترل پروازها همه شرکتها موظفند هماهنگی های لازم برای حضور نماینده مطلع و آشنا به سیستم برخط مدیریت ناوگان خود Fleet Watch به همراه رایانه شخصی در بازه زمانی که متعاقباً اعلام خواهد شد در محل سالن کنفرانس این سازمان به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در همه شرکتهای هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز مبلغ ۲۵ از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می شود.

دهقان بیان‌داشت: از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود. وی تصریح‌کرد: تعین تکلیف بدهی ها با فرودگاههای عراق تا قبل از انجام پروازهای اربعین الزامی است. این مقام مسئول گفت: همه خسارت ناشی از عدم صدور مجوز پروازی توسط طرف عراقی به دلایل مذکور راسا متوجه شرکت هواپیمایی خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: همه اطلاعات مورد نیاز زائرین از طریق نشر و اختصاص لینک ویژه ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، جراید و بخش های خبری و زیر نویس رسانه ملی اطلاع رسانی عمومی می‌شود. ضمناً کانال های عرضه و فروش مجاز بلیت نحوه نظارت و رسیدگی به شکایات واصله و سایر اطلاعات تکمیلی ذیل بخشنامه های بعدی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

۸۵ هزار تن برگ سبز چای تحویل دولت شد/ ۵۰ درصد مطالبات معوق

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس سازمان چای کشور  درباره وضعیت تولید چای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.