صفحه اصلی / سرخط خبرها / شرایط رونق تولید
شرایط رونق تولید

مسعود دانشمند، اقتصاددان

شرایط رونق تولید

سرمقاله

باید دولت به منظور بهبود روند تولید در کشور حل مشکلات مربوط به حوزه بین‌المللی اقتصاد را در اولویت قرار دهد. زیرا حل مسائل بانکی، بین‌المللی و… می‌تواند مسیر افزایش تولید را تسهیل کرده و حجم تولید در کشور را دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌کند.
مسائل سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تاثیر بسزایی بر روی وضعیت اقتصادی دارد. در همین سال جاری باز هم قیمت‌ها افزایش یافت. چون عوامل موثر در قیمت تشدید شده و تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرده و قیمت‌ها بنا به دلایل مختلف بالا می‌رود و نظام تولید را به جای توسعه فقط درگیر قیمت می‌کند.
اگر پول وارد کشور شود و با برنامه باشد، مشکلات را درمان می‌کند. اگر بی‌برنامه باشد مثل پول‌های قبلی بی‌تأثیر خواهد ماند. باید بتوانیم ظرفیت کارخانه‌ها را پر کنیم تا با افزایش تولید اثری بر روی قیمت کالاها گذاشته شود. واردکردن شوک به بازارها گرفتاری ایجاد می‌کند. ما باید با یک شیب ملایم قیمت ارز را مدیریت کنیم تا به‌مرور و بدون شوک ارزان شود. این اتفاق اگر رخ دهد مقاومت‌های بازارها نیز شکسته می‌شود.
در حال حاضر واحدهای تولیدی به علت نبود یک نظام بانکی جامع با مشکلات دیگری در بخش صادرات مواجه هستند. به طوری که این بخش محصولات تولیدی خود را به‌صورت امانی صادر می‌کنند و پول محصولات خود را به‌صورت نقد دریافت نمی‌کنند؛ بلکه بخشی از هزینه آن را دریافت و مابقی را بعد از مدتی به‌صورت غیر رسمی دریافت می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

مشتریان خودروهای وارداتی حساب وکالتی باز کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.