صفحه اصلی / اسلایدر / خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید
خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید

خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید

کسب و کار نیوز- مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیقلی ایمانی گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۴۷ درصد از مطالبات گندمکاران‌ خبر داد و گفت: حدود ۶۰ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت و مابقی انتظار می رود که هرچه سریع تر پرداخت شود. ایمانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن برسد. مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: استان های خوزستان، گلستان،  فارس، کرمانشاه، ایلام  و خراسان جنوبی ۶ رتبه نخست تولید دارند .

به گفته او، هم اکنون نگران عدم پرداخت به موقع و خروج گندم از چرخه خرید تضمینی هستیم که براین اساس روند پرداخت باید تسریع شود تا امیدواری در کشاورزان ایجاد شود.

ایمانی با اشاره به راهکارهای پایداری تولید و خودکفایی گندم گفت: تامین سرمایه درگردش، تسهیلات مکانیزاسیون و دنباله بندها و تامین بذور از جمله راهکارهای دستیابی به خودکفایی محسوب می شود.

همچنین مطالعه کنید:

مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد + جزئیات

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری قانون برنامه ۵ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.