صفحه اصلی / اسلایدر / رشد اشتغال مشاغل خانگی در سه سال اخیر
رشد اشتغال مشاغل خانگی در سه سال اخیر

رشد اشتغال مشاغل خانگی در سه سال اخیر

کسب و کار نیوز- آمار وزارت کار حکایت از این دارد که اشتغال مشاغل خانگی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ حدود ۵۶۹۴۸ نفر بوده است و این تعداد درسال ۱۴۰۲ به ۲۵۵۰۵۳نفر اشتغال ایجادی و توسعه ای رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، آمارهای وزارت کار حکایت از این دارد که اشتغال مشاغل خانگی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ حدود ۵۶۹۴۸ نفر بوده است و این تعداد به ۲۵۵۰۵۳نفر اشتغال ایجادی و توسعه ای در این بخش در سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین مجوز صادره مشاغل خانگی در نیمه دوم سال۱۴۰۰حدود ۶۵۶۴۷مورد بوده است که این تعداد در سال۱۴۰۲ به ۱۷۹۸۶۸ مورد رسیده است. محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزیر کار طی چند روز اخیر ۱۰ درصد اشتغال ایجادی در کشور را مربوط به حوزه مشاغل خانگی دانست،گفت: که ایجاد ۷۷۵هزار شغل خالص در سه سال اخیر، تک رقمی شدن نرخ بیکاری و کاهشی شدن آمار بیکاری فارغ التحصیلان از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است.

کریمی بیرانوند  به ارائه گزارش عملکرد سه ساله در دولت سیزدهم پرداخت و درباره ایجاد مشاغل خانگی گفت: یکی از اقدامات تحولی دولت سیزدهم مشاغل خانگی است که در حوزه تسهیلات و اعتباری که برایش در نظر گرفته شد، قابل مقایسه با دولت‌های قبل نبوده است. مشاغل خانگی طی سال‌های قبل منزوی بود ولی در دولت سیزدهم از گوشه رینگ درآمد و رونق گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال گذشته ۵۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بحث مشاغل خانگی توسط بانک مرکزی اختصاص یافت در حالی که تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹ جمعاً ۲۰۰میلیارد تومان بوده است. معاون اشتغال وزیر کار افزود: مجوزهای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برخط و سه روزه صادر شد و طبق آمارها ۱۰درصد اشتغال ایجادی کشور در طول سه سال اخیر مربوط به حوزه مشاغل خانگی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

معاون علمی رییس جمهور مطرح کرد/بلوغ صنایع در بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.