صفحه اصلی / اسلایدر / برنامه های اشتغال دولت سیزدهم نباید متوقف شود
برنامه های اشتغال دولت سیزدهم نباید متوقف شود

برنامه های اشتغال دولت سیزدهم نباید متوقف شود

کسب و کار نیوز- معاون اشتغال وزارت کار گفت:هیچ توجیهی ندارد که برنامه‌های اشتغالی ما، در دولت چهاردهم متوقف شده و بجای دادن تسهیلات به مشاغل خرد همه را به کارخانه‌های بزرگ بدهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، همواره وقتی دولت ها درباره آمار ایجاد شغل و پرداخت تسهیلات صحبت می کنند, بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف آمارهای دولت های مختلف را تحلیل و نقد می کنند.  محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در دفاع از کارنامه اشتغالی دولت سیزدهم در آخرین اظهارات خود گفت: ما در حوزه فارغ التحصیلان بیکار و اشتغال ایجادی از منظر کمیت شغل چیزی برای دولت چهاردهم کم نگذاشتیم و دولت بعدی باید در حوزه ارتقای کیفیت شغل به ویژه برای فارغ التحصیلان تلاش کند و امسال نیز دولت در این حوزه تلاش کند. برای سال ۱۴۰۳و عملی سازی شعار سال، باز هم محور کار ما بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

کریمی بیرانوند با تأکید اینکه هیچ توجیهی ندارد که برنامه‌های اشتغالی ما، در دولت چهاردهم متوقف شده و بجای دادن تسهیلات به مشاغل خرد همه را به کارخانه‌های بزرگ بدهیم بیان کرد:  قطعاً دولت بعدی در توقف برنامه‌های دولت فعلی ضرر خواهد کرد. در پتروشیمی سرانه هر اشتغال ایجادی۵ میلیارد تومان است ولی در بسیاری از مشاغل خرد بسیار کمتر از این برای ایجاد اشتغال منابع لازم است.

معاون اشتغال وزارت کار با بیان اینکه هر تفکری که مشاغل خرد را کوچک می‌شمرد و تضعیف می‌کند، ضد مردم است گفت: می‌گویند کار بی‌کیفیت، اما مگر می‌شود شغل بی‌کیفیتی باعث افزایش بیمه شدگان کشور و کاهش تعدیل نیروی کار و بیکاری فارغ‌التحصیلان شود؟ نمی‌توان این مشاغل را نادیده گرفت.

کریمی بیرانوند گفت: نرخ بیکاری زنان در سال ۱۳۹۷حدود ۱۸درصد و در سال ۱۴۰۱به کمتر از ۱۵درصد رسید که کاهش حدود ۴درصد داشتیم. نرخ مشارکت زنان هم در حوزه اقتصادی افزایش داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: میزان متوسط سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال نیز کنترل شده و در رسته‌های خاص شغلی با چند میلیون تومان در سال ۱۴۰۰می‌توانستیم شغل راه اندازی کنیم. در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با مهارت یابی مختصری می‌توان شغل ایجاد کرد. اما در شورای عالی اشتغال در برخی مشاغل متوسط ۱۵۰میلیون تومان اختصاص می‌یابد که در برخی مشاغل به ۳۰۰تا ۳۵۰میلیون نیز می‌رسد که تلاش داریم به نفری میانگین ۴۰۰میلیون تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال در بخش صنعت افت اندک ۰.۲ درصد کاهش داشتیم و رشد اشتغال در حوزه خدماتی بیشتر بوده است، گفت: ۲ میلیون و ۷۲۱هزار شغل تاکنون در دولت سیزدهم ایجاد شده است. در سه ساله دولت سیزدهم، جمعیت شاغل و فعال افزایش یافت و جمعیت بیکار کمتر شد. شرایط محیط کسب و کار رو بهبود است و بازیگران اصلی کار و تولید شرایط بهتری دارند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش واحدهای تولیدی مشکل‌دار در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.