صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه در نقاط تماس میان ارتش سوریه و شورشیان در ادلب مراکز نظارتی می‌سازد

روسیه در نقاط تماس میان ارتش سوریه و شورشیان در ادلب مراکز نظارتی می‌سازد

روزنامه "الوطن" از سفر یک هیأت روس به جنوب و حومه شرقی ادلب خبر داد که مقدمه‌ای برای ایجاد ایست‌های بازرسی نظامی روسیه در مرزهای این منطقه تحت کنترل شورشیان است.

ادلب سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه الوطن، این هیأت روسی به روستاهای “أم صهریج” و “تل مرق” در جنوب ادلب و حومه شرقی ادلب سفر کرد و قصد آن ایجاد مراکز بازرسی نظامی در مرزهای این منطقه با مناطق تحت کنترل ارتش سوریه است؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود این مراکز روسی مقابل مراکز بازرسی ترکیه در مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا در حومه شرقی و جنوبی ادلب قرار بگیرد.

در همین راستا، ارتش ترکیه از ایجاد مراکز بازرسی جدید در اراضی سوریه خبر داد که این مراکز در منطقه “الراشدین” در غرب حلب معین شده‌اند.

این اقدام یک ماه پس از ایجاد نخستین مرکز بازرسی در استان “حماه” در منطقه “مورک” در چارچوب توافق کاهش تنش در سوریه صورت گرفت.

این روزنامه همچنین نوشت: دولت ترکیه مقدمات گشایش گذرگاه مرزی با منطقه عفرین در روستای “الحمام” در منطقه “جندیرس” واقع در جنوب غربی عفرین برای کمک رسانی‌های انسانی را آغاز کرده است.

ناظران احتمال داده‌اند که این گذرگاه زیر نظر شورشیان تحت حمایت ترکیه اداره شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.