به گزارش کسب و کار نیوز، علی شریعتی مقدم افزود: «اقتصاد دیجیتال یک رویکردی جدید است که در دهه های اخیر مورد اقبال قرار گرفته است. روند خرید از پلتفرم ها و سامانه های اینترنتی در کل محصولات مورد نیاز خانوار شتاب گرفته و این در حالی است که پیش از این جدی گرفته نمی شد. این نوع خرید در مورد زعفران و محصولات جانبی آن بی تاثیر نبوده است. ولی در کل نمی توان آن را برای زعفران و محصولاتی که از زعفران تولید می شود نقطه عطف تلقی کرد.»
او در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه شیوع کرونا چه تاثیری در اقبال مردم به پلتفرم های آنلاین داشته است، گفت: «در کل با شیوع کرونا فروش های الکترونیکی در ایران و البته در جهان افزایش جدی داشته اند و با جهش روبه رو بوده اند؛ ولی هنوز سهم شان از کل اقتصاد ملی ما بسیار ناچیز است. شرکت های مختلف و حتی فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تولیدی در حال حاضر به این بخش توجه بیشتری دارند و این مساله نویدبخش این است که ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده با چنین پلتفرم هایی برقرار شده و صدای مصرف کننده و خواسته های او از طریق تجارت الکترونیک شنیده می شود و یکی از نتایج آن کاهش هزینه هاست که نویدبخش ارتباط نزدیک تر بین این دو گروه است.»