صفحه اصلی / اسلایدر / تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی کروناست
تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی کروناست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد

تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی کروناست

کسب و کار نیوز - فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه مکان‌هایی مثل مراکز پیشخوان و مراکز تعویض پلاک محل مراجعه حجم زیادی از افراد است و در آن‌ها امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آن ها نیست، به همین منظور باید پروتکل‌ها سختگیرانه تر شده و تغییر یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زالی در مراسم اهدای کمک‌های بهداشتی بانک پاسارگاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از اقدامات این گروه مالی در راستای ریشه کنی بیماری کرونا، اظهار کرد: نقش بانک پاسارگاد در تمام رخدادهای غیرمنتظره بسیار کارساز بوده است. البته ما در این رخداد نوین شاهد الگوی متفاوتی از بروز حوادث غیرمترقبه هستیم که جلوه سخت افزاری آن بیشتر نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کووید-۱۹ تجربه جدیدی از تکانه نوین رخداد غیرمترقبه است که ماهیت متفاوتی نسبت به گذشته دارد و تجربه درون کشوری نیز در این زمینه اندک است. طبیعتا نقش سازمان‌های مختلف حامی و پشتیبان هم الگوی متفاوی را به خود می‌گیرد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به اینکه باید قدردان پیشتازان و سکانداران عرصه بهداشت و درمان کشور باشیم که جان خود را به خطر انداخته‌اند، گفت: کادر پزشکی این بار هم همچون سایر آزمون‌ها، باز هم سرافراز در میدان حضور دارند و امروز در اقصی نقاط کشور تابلوی نوینی از رشادت در خدمت‌رسانی را به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: همکاران کادر درمان کارنامه خوب و قابل دفاعی در مواجهه و تقابل با این بیماری دارند. از طرفی تاثیر این بیماری بر زندگی مردم نسبت به سایر اپیدمی‌ها استمرار بیشتری خواهد داشت.

هیچ زمانی به اندازه امروز شاهد تجلی عینی مسئولیت پذیری اجتماعی نبودیم

زالی با بیان اینکه شاید هیچ زمانی به اندازه امروز شاهد تجلی عینی مسئولیت پذیری اجتماعی نبوده‌ایم، تصریح کرد: دستگاه‌ها به میزان مشارکت‌شان می‌توانند رتبه بندی شوند و معیارهای سنجش در فصل جدید مدیریتی کشور بعد از بحران کرونا، در بخش‌های عمومی، خصوصی، دولتی و نهادهای مردمی شکل متفاوتی به خود بگیرند.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، مرکز پایش سلامت که توسط شرکت نسیم سلامت پاسارگاه راه‌اندازی شده است، الگوی خوبی برای پایش، تطبیق مستندات، راهنمایی افراد و طراحی زمینه‌های تشخیصی و درمانی برای نهادهای عمومی پرخطر به شمار می‌رود.

جدی گرفتن پروتکل ها توسط صاحبان مشاغل ضروری است

وی با اشاره به ثبت حدود ۴۵۰ هزار شغل در مجموعه استان تهران برای تعهد به پروتکل‌ها، یادآور شد: طبیعتا با توجه به گستره جغرافیایی استان تهران این بالاترین میزان در کشور است و این وضعیت با بسیاری از استان‌ها نیز قابلیت قیاس ندارد، اما به دلیل اهمیت بالا بودن تراکم جمعیتی در استان تهران جدی گرفتن پروتکل‌ها توسط صاحبان مشاغل ضروری است.

زالی با اشاره به معدل حدود ۶۲ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران، گفت: این درحالی است که متوسط کشوری بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است، بنابراین باید حتما با اصناف نشستی در این زمینه انجام شود.

وی یادآور شد: از روز گذشته با اقدامات معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برنامه‌های نظارتی دوره‌ای افزایش یافته و تیم‌های بیشتری در این مورد نظارت می‌کنند، البته ضرورتا عدم اجرای پروتکل های بهداشتی به معنای نافرمانی نیست بلکه در برخی موارد احتیاج به آموزش بیشتر وجود دارد.

زالی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده وضعیت تهران در زمینه اجرا و عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی حداقل در مورد اصناف و مشاغل بسیار مطلوب‌تر شود.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: آمارها تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۴۸ ساعت گذشته نشان نمی‌دهد و همان طور که قبلا گفتیم شرایط استان تهران در زمینه بیماری کرونا شکننده و بی ثبات است و هرگونه بی‌احتیاطی و تقلیل ملاحظات بهداشتی می‌تواند موجب شکل جدیدی از بروز بیماری در استان تهران شود.

زالی در پایان تاکید کرد: مردم باید موضوع کرونا را جدی بگیرند، کرونا کاملا جدی است و هرگونه اشتباه در این باره می‌تواند مخاطره آمیز و جدی باشد.

همچنین مطالعه کنید:

سیاست‌های جدید دولت برای تسهیل رفع تعهد ارزی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی اظهار کرد: تمامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.