صفحه اصلی / اصناف / روان سازی و کوتاه کردن فرآیندهای اخذ مجوز
روان سازی و کوتاه کردن فرآیندهای اخذ مجوز

رضا الفت نسب، رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

روان سازی و کوتاه کردن فرآیندهای اخذ مجوز

کسب و کار نیوز- ظرفیت کسب و کارهای آنلاین در مواقع بحرانی میتواند ضربه گیر خسارات اقتصادی باشد که قرار است به کشور وارد شود. در حال حاضر به دلیل تعطیلی اصناف و کسب و کارها بسیاری از این ظرفیت ها فعال شده و رونق کسب و کارهای آنلاین را شاهد هستیم.

تمام نیازهای مردم از طریق کسب و کارهای اینترنتی قابل پیگیری و فراهنم شدن است. البته درست است که بسیاری از این کسب و کارها در این زمان بحرانی دچار خسارات بسیاری شده اند و حتی نیروهای بسیاری را تعدیل کرده اند اما فرصت های مثبتی که این کسب و کارها در اختیار مردم قرار داده اند ضرورت حمایت از آنها را آشکار ساخته است. بنابراین فروش اینترنتی کالا در شرایط شیوع کرونا می تواند کمک کننده اصناف مختلف باشد و باید زیر ساخت‌ها را برای فروش بیشتر تمام فروشگاه‌ها که کار آفلاین انجام می‌دهند و در این روزها متضرر شده اند را فراهم کنیم.

یکی از مسائلی که با باعث ایجاد چالش در کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، مهیا و یا کامل نبودن زیرساخت‌های شبکه اینترنت است؛ این چالش در کشور وجود داشت ولی اکنون به یک وضع نسبتا مطلوب رسیده‌ایم تا کاربران و صاحبان کسب و کار در شرایط مطلوبی از این فضا استفاده کنند ولی همچنان باید پیشرفت‌ها در این زمینه ادامه پیدا کند تا به شرایط مشابه کشورهای پیشرفته نزدیک شویم. یکی دیگر از چالش‌های فضای کسب و کار اینترنتی، کسب مجوزهای نماد الکترونیکی است که باعث ایجاد دردسرهایی برای صاحبان کسب و کار می‌شود و باید در این امر تسهیل شود تا این موضوع دست‌وپاگیر نباشد.

اولین تسهیلات همان روان سازی و کوتاه کردن فرآیندهای اخذ مجوز است که در بهبود و تسریع کسب و کارها در این عرصه بسیار موثر است؛ همچنین نیاز است که حمایت‌های درست و شفافی از کسب و کارهای اینترنتی صورت گیرد تا شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آن‌ها باشیم. در شرایط شیوع بیماری کرونا فروش اینترنتی انواع کالاها بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع نشان دهنده تمایل و اعتماد مصرف کننده به کسب و کار آنلاین است.لازم به ذکر است که ۳۵۰ هزار ظرفیت حمل و نقل برای فروش اینترنتی فروشگاه ها در پویش “از خانه بخریم” ایجاد شده و از سوی دیگر برخی ظرفیت‌های اینترنتی از طریق پست و برخی شرکت‌های انتقالی هم انجام می شود. این اقدامات هم در رابطه با خانه نشینی مردم حائز اهمیت است و هم در رابطه با ایجاد شغل. اشتغال بسیار زیادی در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده و درآمدزایی شکل گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

۳۶ هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی ها مشغول کار شدند

به گزارش کسب و کار نیوز ، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.