صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در ایتالیا برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در ایتالیا برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در ایتالیا برگزار شد

مراسم روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال قابل توجه مقامات نظامی ارتش ایتالیا و همچنین وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان در شهر رم برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از رم، در این مراسم که امروز پنحشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، علاوه برمقامات ارشد نظامی از ارتش ایتالیا، وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان و بسیاری از مدیران صنایع نظامی و کارشناسان مراکز مطالعاتی ایتالیا شرکت کردند.
با وجود فشارهای سیاسی وارده از سوی کشورهای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، وابستگان نظامی ۲۵ کشورآلمان، مجارستان، هلند، اسپانیا، صربستان، بلغارستان، رومانی، لهستان، سومالی، روسیه، پرو، پاکستان، مکزیک، مالزی، کویت، عراق، هند، ژاپن، اکوادور، چین، برزیل، آنگولا، الجزایر و افغانستان در این مراسم باشکوه شرکت داشتند.
فرمانده سابق ارتش ایتالیا و رئیس مؤسسه مطالعات خارجی (IAI)، مقامات ارشد سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش ایتالیا و افسرانی از سه نیروی یاد شده و گارد مالیاتی ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشتند.
گفتنی است که پس از گذشت ۱۰ سال، این نخستین باری است که مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار می شود که با استقبال قابل توجه مقامات نظامی ارتش ایتالیا و همچنین وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان مواجه شد.
سرهنگ داود رمضانی وابسته نظامی ارتش ایران در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان مراتب قدردانی خود را از ژنرال ‘دل بنه' از نیروی هوایی، ژنرال ‘دی استازیو' از نیروی زمینی و آدمیرال ‘آنونزیاتا'» از نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مفتخر است با وجود تمامی محدودیت ها و تحریم هایی که از سوی دشمنان ملت ایران در یک دوره طولانی بر کشورمان تحمیل شد، قادر می باشد تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در تمام حوزه های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با ابتکار و خلاقیت، طراحی، تولید و تامین نماید و واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود و تأمین امنیت در منطقه، هیچ نیازی به دیگر قدرتهای فرامنطقه ای نداشته و این واقعیت را در طول نزدیک به ۴۰ سال گذشته به اثبات رسانیده و همواره متکی بر توان بومی و خودجوش و مبتنی بر مقاومت و اراده مردم به پیش رفته است چراکه از ابعاد مختلفِ توانمندی بومی برخوردار است و این بزرگترین تفاوت راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای منطقه میباشد، راهبردی که مبتنی بر دفاع از مرزها در برابر هرگونه تهدید خارجی بوده و بودجه دفاعی کشور نیز بر همین اساس تنظیم شده است، بودجه ای که یک پنجم بودجه نظامی کشورهایی است که در منطقه ما بزرگترین خریدهای تسلیحاتی و نظامی قرن را داشته ‌اند.
وی گفت: بر اساس همین راهبرد و تفکر، جمهوری اسلامی ایران، تقویت قدرت دفاعی و اقتدار دفاع بازدارنده به ویژه در حوزه موشکی را حق طبیعی خود در دفاع مشروع منطقه ای می داند و توسعه و تقویت آن را برای مقابله با تهدیدات متنوع و نوظهور ضروری دانسته و با قاطعیت آن را پیگیری خواهد کرد.
اروپام**۴۶۱ *شبس*۱۴۸۸ **

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.