صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اپراتورها به دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی می دهند
اپراتورها به دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی می دهند

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی:

اپراتورها به دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی می دهند

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی از طراحی سامانه ای خبر داد که با اجرای آن، اپراتورها ملزم می شوند به مشترکانی که از سیم کارت های شخصی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند، بسته تشویقی ارایه کنند.

حسین فلاح جوشقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه اکنون بیشتر پیامک های تبلیغی از سیم کارت های شخصی ارسال می شود، گفت: فرآیندی طراحی شده که بر اساس آن اپراتورها موظف به برخورد با دارندگان این سیم کارت ها شده اند.
وی توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه کشور موظفند با رفتار شناسی صاحبان سیم کارت های ارسال کننده تبلیغات و شناسایی ارسال کنندگان مداوم پیامک تبلیغی، اقدام های لازم را برای برخورد با آنها را انجام دهند.
وی با بیان اینکه مرحله اجرایی این فرایند به زودی توسط اپراتورها کلید می خورد، افزود: با این کار، روند ارسال پیامک تبلیغی از سیم کارت های شخصی ساماندهی می شود.
معاون وزیرارتباطات به مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات که ارسال پیامک را تنها با کسب رضایت مشتری مجاز دانسته است، اشاره کرد و از طراحی سامانه ای توسط اپراتور های تلفن همراه خبر داد که براساس آن افرادی که تمایل به دریافت پیامک های تبلیغی دارند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در دریافت پیامک تبلیغاتی، بسته های تشویقی دریافت خواهند کرد.
فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: سامانه اپراتورها برای ارسال پیامک تبلیغاتی با لحاظ کردن بسته های تشویقی تا چند روز آینده رونمایی می شود.
رئیس سازمان رگولاتوری ایران تلاش اپراتورها برای ارائه سرویس به مشترکان را کاری طبیعی دانست و در عین حال تاکید کرد: ایجاد مزاحمت برای مشترک از سوی اپراتور تخلف است و رگولاتوری با آنان برخورد های لازم را خواهد کرد.
به گفته وی، اکنون میزان و حجم پیامک های ارسال نسبت به ۶ ماه گذشته به یک دهم رسیده است اما بخش زیادی از این نوع پیامک ها از سیم کارت های شخصی است که اپراتورها نقش چندانی در آنها ندارند.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه سامانه هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می کنند تنها قراردادی با اپراتور دارند، یادآور شد: ارسال پیام تبلیغاتی از یک سرشماره به معنای آن نیست که اپراتور اقدام به ارسال پیامک کرده بلکه براساس قراردادی سرویسی ارائه شده و دارنده آن سرویس تخلف کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتور در چنین مواردی موظف است از ارسال پیامک ها برای افرادی که اقدام به مسدود سازی ارسال پیامک کرده اند، خودداری کند که البته این امر از سوی آنها رعایت می شود.
وی گفت: اکنون اپراتورها تنها پیام های خدمات خود را برای مشترکان ارسال می کنند و از سرشماره های خود پیامک تبلیغی نمی فرستند زیرا می دانند با آن به شدت برخورد می شود.
فلاح جوشقانی به سامانه ۱۹۵ که پیشتر برای دریافت گزارش های مردمی از تخلفات اپراتورها طراحی شده بود، اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک تبلیغی از سیم کارت های شخصی نیز ساماندهی خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پیامکی ۱۹۵ فعال شد تا پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌ همراه شناسایی و سرشماره های مربوط به آن قطع شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به ۲ شکایت کاهش یافته است.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر ۲ شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه ۳۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۵ خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر می کنیم.
وی به مسدود شدن سرشماره یکی از اپراتورها اشاره کرد و افزود: سرشماره‌ ای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامک‌های مناسبی را ارسال می‌کرد، مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامک‌های ارسالی فقط باید در زمینه‌ مسائل مرتبط با خود اطلاع‌ رسانی کنند.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رکوردشکنی در تصویب ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «امیر علیجانی» با بیان این مطلب افزود: هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.