سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / راه اندازی کلینیک صنعتی برای شناسایی واحدهای راکد در خراسان رضوی

استاندار مطرح کرد؛

راه اندازی کلینیک صنعتی برای شناسایی واحدهای راکد در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت که کلینیک صنعتی در استان را استان راه اندازی کردیم تا واحدهای مرده و نیمه راکد را شناسایی و مشکلاتشان را حل کنیم.

طرح صنعتی

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای استان خراسان رضوی که با حضور علی لاریجانی در سالن اجتماعات استانداری در حال برگزاری است، اظهار کرد: توسعه روستایی به مفهوم زیرساختی در کشور صورت گرفته است اما نتیجه عکس گرفته ایم و بر اساس آمار سال ۹۵ نتیجه برعکس شد و جمعیت روستاها به شهرها مهاجرت کردند. این یعنی ما میلیاردها تومان هزینه کردیم که مردم در روستاها بمانند اما این وسیله مهاجرت روستاییان به شهرها شد.

وی با تاکید بر اینکه باید کشور را با شرکت‌ها ساخت نه با دولت، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شود بر مبنای حوزه‌های انتخاباتی، شاید به نتیجه برسیم. تاکنون ۵۹ شرکت نامدار و توسعه گرا و بخش خصوصی و دولتی در یک الگوی هماهنگ همراه شدند تا توسعه روستایی را پیش برند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس در این طرح پذیرفت شهرستان‌های سرخس و چناران را بر عهده گیرد، افزود: مردم پول دارند ولی مدیریت توسعه ندارند. با یک بخشدار و شهردار توسعه صورت نمی‌گیرد. برای اینکه در نهایت بتوان نهادی را جایگزین دولت ایجاد کنیم، یک نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح کردیم.

رزم حسینی ادامه داد: کار این نهاد این است که ۵۹ شرکت را به ۱۰۰ شرکت برساند و هماهنگی و اجرای الگوی موفق و نظارت و کنترل برای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها را پیگیری کند. این نهاد یک چارت سازمانی دارد که در حال برگزاری آزمایشی است. اگر با این اهمیت در استان، همه ارکان حکومت پشتیبانی شود، این نهاد می‌تواند جانشین دولت و دیوان سالاری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: می‌توان نهادهای مردمی غیردولتی که هزینه‌ای ندارد را ایجاد کرد؛ به ما اجازه دهید این مدل پیش رود. مقام معظم رهبری نیز این طرح را تأیید کردند، در طرح بازآفرینی حاشیه شهر مشهد الگویی برای ۱۰ هزار واحد طراحی کرده ایم که تا ۱۵ هزار نیز می‌تواند افزایش یابد و افراد مستحق در آن جا به جا می‌شود. حاشیه شهر مشهد امری بسیار مزمن و بدخیم است.

وی با تاکید بر اینکه طرح نجاتی برای آسیب‌های اجتماعی نیز تدوین کرده ایم، ادامه داد: همه دست اندرکاران یک مسئولیت را می‌پذیرد و شهردار مشهد نیز در این طرح تعهد داده ۶۶ دفتر تسهیل گیری در حاشیه شهر مشهد برای کاهش آُسیب های اجتماعی ایجاد کند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: طرح آب استان خراسان رضوی که همیاران آب است تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد. در خراسان رضوی با همکاری همه ارکان این امر را اجرا می‌کنیم و نگاه آن مدیریت بخش کشاورزی و انتقال آب از دریای عمان و دادن تخصیص‌هایی به بخش آب مشهد است.

رزم حسینی اظهار کرد: کلینیک صنعتی مساله دیگری است که فرمانده واحدی دارد و واحدهای مرده و راکت و نیمه فعال را بررسی می‌کنیم تا هر مقداری که اختیارات داریم، بتوانیم مشکل واحدها را حل می‌کنیم و در هر بخشی که نتوانستیم آن را رسماً اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.