صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / رجبی: معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم
رجبی: معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

رجبی: معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این خبر که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد گفت‌وگو بر روی مسائل مورد مناقشه را پذیرفته است گفت: نباید طوری تلقی شود که سازمان‌های نظام مهندسی در برابر اصلاحات مدنظر وزارتخانه مقاومت می‌کنند بلکه ما معتقد به اصلاح امور هستیم.

فرج الله رجبی

فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من با آقای وزیر جلسه داشتم. قرار است هیاتی که شورای مرکزی پیشنهاد کرده به عنوان نمایندگان سازمان نظام مهندسی با نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام دهند و جمع‌بندی خود را به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و همچنین به وزیر راه و شهرسازی اعلام کنند. این پیشنهاد با آقای وزیر مطرح شده و ایشان دستور دادند انجام شود. فکر می کنم این موضوع می‌تواند فضا را مقداری تعدیل کند.

قربانخانی مقصر نبود؛ من دستورالعمل وزیر را به او ابلاغ نکرده بودم

وی در تشریح این مساله که عنوان کرده دستور تعلیق پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران را قبول ندارد و قربانخانی باید به کار خود ادامه دهد گفت: این موضوع از دو جنبه باید بررسی شود؛ یکی از جنبه‌ی قانونی است که به هر حال آقای قربانخانی در این بین مقصر نبود بلکه من به عنوان مصوبه شورای مرکزی، دستورالعمل وزیر را به ایشان ابلاغ نکرده بودم و هیچ مرجعی برای ابلاغ بخشنامه وزیر از سوی شورای مرکزی به استان‌ها پیش‌بینی نشده است. لذا ایشان به گناه نکرده مجازات می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ادامه داد: از جنبه دیگر هم جای تعجب بود که وزارت راه و شهرسازی در حالی که ما تلاش میکردیم فضا را تعدیل کنیم این کار باعث حساسیت بالایی شد. قبل از آن روز چهارشنبه در دیداری که حضورا با آقای مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی داشتم از ایشان خواستم اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد رخ ندهد. بنابراین هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ شرایطی که تدارک می‌دیدیم تا فضا را به سمت گفت‌وگو ببریم کار مثبتی نبود و خیلی روی آن تأمل نشده بود.

در حال آماده‌سازی نظام‌نامه هستیم

رجبی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد مشخص شما برای دستیابی به مفاهمه با وزارت راه و شهرسازی چیست، اظهار کرد: اول باید ببینیم بایدها و نبایدها در کار ما چیست. حتما وزارتخانه مبنایی برای این گفت‌وگو دارد. ما هم یکی دو مبنا داریم که خدمت آقای وزیر عرض کردم. قرار شد ما در مواردی مشخص، نظام‌نامه‌هایی را تعریف کنیم و به وزارتخانه بدهیم تا مبنای مذاکره شود. فعلا در حال آماده‌سازی این موارد هستیم. نکته‌ی مهم این است که نباید طوری تلقی شود که سازمان‌های نظام مهندسی در برابر اصلاحات مدنظر وزارت راه و شهرسازی مقاومت می‌کنند بلکه ما معتقد به اصلاح امور هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی درباره زمان جلسه با وزیر اظهار کرد: من نامه را خدمت آقای وزیر دادم هر زمان که ایشان اعلام کنند ما آمادگی مذاکره داریم.

رجبی درخصوص میزگردی با مضمون “اصلاحات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان” که قرار است روز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور تعدادی از اعضای هر دو دستگاه برگزار شود و این‌که می‌توان این جلسه را به نوعی تفاهم تعبیر کرد، گفت: ما اعتقاد داریم وقتی قرار است با یک تشکیلات غیردولتی صحبت کنیم حتما باید یک الزاماتی را رعایت کنیم. سازمان نظام مهندسی نباید به شکل دولتی تلقی شود بلکه یک دستگاه خصوصی است و تشکیلاتی است که بر اساس آرای مهندسین شکل می‌گیرد. این سازمان قانون و شرایط خاص خود را دارد. بنابراین مبنای هر نوع نشستی اگر بر اساس مقتضیات دستگاه مقابل باشد می‌تواند به نتیجه برسد ولی اگر بر مبنای جدل و استدلال طرفینی باشد قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های اخیر سه بخشنامه عدم دریافت پنج درصد حق نظارت، عدم ارجاع نظارت و تعارض منافع را به سازمان‌های نظام مهندسی ابلاغ کرد. در پی این ابلاغ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به دنبال عدم تمکین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بخشنامه‌های عباس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس این سازمان را تعلیق کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۵۳ هزار تعاونی در حوزه تولید مشغول به کار هستند/رشد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تعاون

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.