صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده ماکو: دولتمردان باید خود را برای حل مشکلات اقتصادی وارد گود کنند

نماینده ماکو: دولتمردان باید خود را برای حل مشکلات اقتصادی وارد گود کنند

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: امروز همه صدای شکسته شدن ستون فقرات خانواده‌های ایرانی را می‌شنوند.

عین‌الله شریف‌پور

به گزارش کسب و کار نیوز، عین‌الله شریف‌پور در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رییس دیوان محاسبات درخصوص عملکرد بودجه ۱۳۹۶، گفت: امیدوارم معاونت نظارت مجلس در جهت کاهش تخلفات دستگاه‌ها تلاش کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ریشه مشکلات اقتصادی ناشی کشورمان ریشه در بی‌تدبیری مسؤولان و خباثت‌های آمریکا و همپیمانان این کشور دانست و افزود: این مشکلات یک شبه به وجود نیامده که دولت بتواند به سرعت آنها را حل کند. با برنامه‌ریزی مبتنی بر صبوری و اتحاد می‌توان از این مشکلات عبور کرد منتهی دولتمردان باید خود را وارد گود کنند.

وی برخی عرصه‌های شهری فاقد سند را موضوع تذکرش به وزیر دادگستری اعلام کرد و افزود: آقای آوایی این عرصه‌ها یا مجهول‌الپلاک هستند و یا فاقد سند رسمی هستند. این مسئله در دو محله شهرستان ماکو برای ساکنان زمین‌ها که ساختمان ساخته‌اند مشکل به وجود آورده است. خواهش می‌کنم این مشکل را طبق مفاد ماده یک قانون صدور اسناد برای املاک فاقد سند در قالب تهیه لایحه رفع کنید.

نماینده مردم ماکو در مجلس خواستار تسریع در تدوین آیین‌نامه‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برای اجرایی شدن افزایش حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری و کارگران شد.

شریف‌پور پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۸ را با تدبیر مناسب به صورت یکجا در همان سال تسویه شود.

وی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: می‌دانیم که دغدغه حل معیشت مردم را دارید اما واقعیتش، نیاز به تعامل برای رفع آن هستید. پیشنهاد می‌کنم حتما نشست اختصاصی با مجلس داشته باشید تا با اتکاء به تجربیات ۴۰ ساله بتوان به راه‌حل مناسبی برای برون رفت از این وضعیت رسید.

نماینده مردم ماکو در مجلس با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از رییس‌جمهور خواست تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از ۳۰۰۰ میلیارد تومان واریزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب هدفمندسازی یارانه‌ها به این دستگاه‌ها بازگردانده شود.

شریف‌پور تاکید کرد: وضعیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از حالت اورژانسی عبور کرده است.

به گفته وی، تورم افسار گسیخته مردم را شدیدا آزار داده و کارگران، بازنشستگان و معلمان و عموم مردم ایران خواستار تدبیر دولت هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز تاسف کرد: امروز همه صدای شکسته شدن ستون فقرات خانواده‌های ایرانی را می‌شنوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.