صفحه اصلی / اجتماعی / کاخ خلوت؛ تالار شلوغ
کاخ خلوت؛ تالار شلوغ

سایه روشن‌های هشتمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر؛

کاخ خلوت؛ تالار شلوغ

بعد از هفت روزِ شلوغ، پردیس چارسو صبح پنجشنبه را آرام غروب کرد، به انتظار معرفی شکارچیان سیمرغ فجر، و باز ساعت که به هفت نزدیک شد، حوالی مرکز شهر تالار وحدت رفت در بورس خبرها.

به گزارش کسب و کار نیوز، بالاخره بعد از هفت روز داغ روز پنجشنبه خارجی ها و ایرانی ها سیمرغ های خود را به خانه بردند تا هر چند جشنواره هنوز تمام نشده است، اما تب برترین‌هایش بخوابد تا اردیبهشت سال ۹۸٫ و تا آن زمان کی زنده است و کی مرده.
جشنواره دیروز هم مانند روزهای گذشته خیلی زود کارش را شروع کرد با نمایش فیلم. ظهر نشده هم یک نشست برگزار شد. همین ساعت ها بود که معمولا هنرمندان مختلف در کاخ جشنواره آفتابی می شدند که دیروز خبری نبود. دیروز از دولتی ها هم خبری نبود. خلاصه خبری نبود تا ظهر.
اما حوالی ساعت ۲ بود که «گذر اجتماعات» جشنواره شلوغ شد برای معرفی جایزه برتر منتقدان به یک فیلم. که البته دو تا شد.
«دولتوف» ساخته «الکسی گِرمن جونیور» – محصول مشترک سه کشور روسیه، لهستان، صربستان- جایزه را بُرد. اما منتقدان که انگار از فیلم «معدنچی» به کارگرانی «هانا اسلاک» خوششان آمده بود، یک دیپلم هم به این فیلم مشترک کرواسی و اسلوونی دادند.
خبر جایزه این بخش هم که مخابره شد. دیگر از هم صنف‌های ما هم خبری نبود. خبرنگارهای خسته هم رفتند برای تجدید قوا تا عصر و اختتامیه.
البته در این خلوتی کاخ جشنواره سینما فلسطین میزبان «الیور استون» بود برای برگزاری کارگاه. شلوغ برگزار شد. ایستاده و نشسته همه یادداشت می کردند آنچه مترجم استون ترجمه می کرد. الیور آمریکایی که ظاهراً هیچ علاقه ای به رهبران کشورش ندارد، در کارگاه هم از ایالات متحده گفت. از بی خردی و دروغگویی مدیرانش. کارگاهش هم که تمام شد یک راست رفت تالار وحدت برای اختتامیه.
حالا همه چیز بعد از یک صبح تا عصر خلوت در کاخ آماده بود برای هیجان سیمرغ ها در تالار. همین چند میهمان و خبرنگاری هم که در پردیس چارسو مانده بودند، ساعت که به حوالی ۶ رسید، دیگر نبودند. خبرهای داغ در تالار وحدت بود و کاخ بیچاره هر چه به عصر نزدیکتر می شد، خلوت و خلوت شد.
ما هم که تا لحظه آخر ماندیم تا شاید حاشیه ای جذاب و قابل روایت در این روز پیدا کنیم، نشد که نشد. عصر وقتی خودمان و حوزه مان مانده بودیم شال و کلاه کردیم برای روایت حاشیه هایی از اختتامیه. اما نوشتن حاشیه‌های اختتامیه که خود حدیث مفصل دارد نیز باشد برای یک بعداً دیگر.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۳۶۸

همچنین مطالعه کنید:

اسقاط ۶۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده از ابتدای امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.