صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / دارنده اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران: فرصت ها را از من گرفتند
دارنده اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران: فرصت ها را از من گرفتند

دارنده اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران: فرصت ها را از من گرفتند

عبدالله جامعی می گوید فدراسیون تمایل ندارد او را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

عبدالله جامعی

عبدالله جامعی اولین مدال آور ژیمناستیک ایران در رقابت‌های آسیا این روزها در اردوی تیم ملی حضور ندارد و خودش هم دلیل این دعوت نشدنش را نمی‌داند.  او در این باره در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه مدتی است به اردوهای تیم ملی دعوت نشدم. متاسفانه خودم هم دلیل آن را نمی دانم. تا یک سال پیش خوب بودم، اما نمی دانم به یکباره شرایط تمرینی و اردوها چه شد. شرایطی که در اردوهای تیم ملی داشتیم زیاد مطلوب نبود تا خودم را نشان دهم.

فدراسیون تمایل به همکاری با من را نداشت! / می گویند نظر کارشناسان این است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فدراسیون زیاد تمایل نداشت که بخواهد مرا به اردوی تیم ملی دعوت کند. نمی دانم به چه دلیل، به دلیل کارشناسی‌هایی که شده بود یا مسائلی که پیش آمده بود، زیاد از من استفاده نمی کردند. من تا یک سال پیش شرایط خوبی داشتم، الان هم شرایط خوبی دارم، اما سوال من از فدراسیون این بود که چرا برای من این اتفاق افتاده است. متاسفانه در پاسخ به سوالم من گفتند که کارشناسان این تصمیم را گرفته اند. من هم در این پاسخ مانده‌ام.

قبل بازی‌های آسیایی اجازه ندادند تست انتخابی بدهم

جامعی به پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: من قبل از بازی‌های آسیایی هم تمرین می‌کردم، اما خوب به این سبب که من تک وسیله کار می کنم گفتند نمی‌شود باید در ۶ وسیله فعال باشم تا به بازی‌های آسیایی اعزام شوم. من خود را تا حدی هم به ۶ وسیله رساندم اما متاسفانه نگذاشتند حتی تست بدهم. به من گفتند چون ۶ وسیله کار نیستید نمی توانید تست بدهید. اما در بازی‌های آسیایی دیدم که کیخا در تک وسیله کار کرد. در تست‌گیری اجازه ندادند که در رشته تخصصی خودم مسابقه دهم تا شانسم را امتحان کنم. ببینم می توانم نمره ورودی بگیرم یا نه. قبل از بازی های آسیایی به جرم ۶ وسیله کار نبودن کنار گذاشته شدم.

در بوشهر وسیله استاندارد وجود ندارد/ یک ورزشکار نیاز به اردو و مسابقه دارد

دارنده اولین مدال برنز تاریخ ژیمناستیک آسیا خاطرنشان کرد: شرایط تمرینی در اردوی تیم ملی هم خوب نبود، این شرایط ادامه هم پیدا کرد. در بوشهر که متاسفانه امکانات وجود ندارد، من همه تمرینات اصلی ام را باید در اردوی تیم ملی انجام می‌دادم. در بوشهر وسیله‌ای که استاندارد و درست که بتوان با آن کار کرد موجود نیست. بوشهر از لحاظ امکاناتی خیلی ضعیف است، اما با این وجود من تمریناتم را ادامه می‌دهم. در حال حاضر هم شرایط خوبی دارم، امتیازم هم خوب است. اما یک ورزشکار نیاز دارد تا در مسابقات و اردوها باشد تا شرایط مساعد داشته باشد و بتواند خود را نشان دهد.

از من انتظار معجزه داشتند

جامعی در پاسخ به این سوال که گله و یا شکایتی از فدراسیون دارد یا خیر گفت: گله و شکایتی نمانده، وقتی کنار هستم چه گله و شکایتی؟ نمی دانم خانواده ژیمناستیک از من انتظار معجزه داشتند. من در اولین حضورم اولین مدال را کسب کردم. کاری که واقعا غیر ممکن بود. از من توقع داشتند در هر مسابقه که شرکت می‌کنم مدال بگیرم. در صورتی که مدال‌های ما در ژیمناستیک انگشت شمار است. من شاید در یک یا دو مسابقه خراب کردم، اما بعد از آن انتقادات به سمت من شروع شد که ضعیف کار می کنم و شرایط خوبی ندارم. انتظار از من این بود که در هر مسابقه یا تورنمنت مدال بگیرم، که انتظار زیادی است.

به من فرصت ندادند که به شرایط خوب برگردم

وی ادامه داد: ورزشکارانی که الان حضور دارند نسبت به من مسابقات خیلی زیادی رفتند و الان نتیجه می‌گیرند. من در کل شاید ۴ یا ۵ مسابقه رفته باشم که در اولین اعزامم هم مدال گرفتم. شاید به خاطر آن مدال توقعات از من زیاد شد. توقع داشتند در هر مسابقه مدال بگیرم، در صورتی که شرایط تیم ملی ژیمناستیک اینطور نیست. کسانی هستند در اردوی تیم ملی که ۲۰ تا ۳۰ تا مسابقه رفتند ولی هنوز هم مدال نگرفتند. توقعی که از من داشتند و کارشناسی‌هایی که شده به من فرصت ندادند که بتوانم برگردم و به شرایط خوب برسم. نمی‌دانم چرا این حمایت از من نشد. شرایط این است و هر کسی دوست دارد که با افراد خاصی کار کند. در این شرایط است که ما فعلا بیرون ماندیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.