صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش عبدالله به حمله اخیر کابل
واکنش عبدالله به حمله اخیر کابل

واکنش عبدالله به حمله اخیر کابل

رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به حمله اخیر در کابل، طالبان را مسئول این حمله دانست و گفت که با چنین حملاتی اراده مردم و حکومت افغانستان برای نابودی این گروه بیشتر می‌شود.

عبدالله عبدالله

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در مراسم رونمایی «استراتژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی» در کابل گفت: حادثه هراس‌افکنانه روز دوشنبه در کابل یک تراژدی دردناک بود که از شهروندان بی‌گناه کشور قربانی گرفت.

وی افزود: هر گروهی که مسئولیت این حمله را بر عهده بگیرد، نزد حکومت و مردم افغانستان مسئول این جنایت گروه تروریستی طالبان و کشور حمایت کننده آنان است؛ گروهی که جرأت مذاکره رودررو با حکومت و مردم افغانستان را ندارد و از کشتن شهروندان و ریختن خون بی‌گناهان دریغ نمی‌کند.

عبدالله ضمن محکوم کردن این حادثه خونین تصریح کرد که طالبان جنایت‌کار سال‌ها است که دست به قتل و جنایت می‌زند و مسئولیت این اعمال ضد بشری را برعهده می‌گیرد. آنان باید بدانند که هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.

وی همچنین تدوین راهبرد کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان را مطابق با چارچوب‌ها و معیارهای بین‌المللی و گامی برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی دانست و افزود: تدوین استراتژی برای حکومت افغانستان نقشه‌راهی است که می‌تواند در راستایی مدیریت حوادث و کاهش خسارات کمک فراوانی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.