صفحه اصلی / اصناف / کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل شب یلدا
کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل شب یلدا

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اعلام کرد

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل شب یلدا

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران از کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار برای بازار شب یلدا خبر داد، گفت: احتمال اینکه قیمت ها باز کاهش داشته باشد وجود دارد و قیمت اصلی را هفته آینده اعلام می کنیم.

مصطفی احمدی درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: قیمت اقلام آجیل و خشکبار در چند ماه اخیر افزایش چند برابری داشته است و همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده و با جلساتی که برای شب یلدا داشته ایم سعی بر کاهش قیمت آجیل داریم تا مردم بتوانند خرید داشته باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی تصریح کرد: متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات و عرضه و تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اعلام کرد و گفت: کاهش تولید و افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی موجب شد تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب انصراف دهند.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان از رکود حاکم بر بازار شب یلدا خبر داد و‌گفت: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار یکی از اقلام بین المللی به شمار می رود، از این رو ادامه این روند می تواند به ضرر تولیدکنندگان و اعضای صنف در بازارهای داخلی و خارجی تمام شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال/ نیاز ۲۰۰ همت بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز ، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.