به گزارش کسب و کار نیوز جلیل جباری در جریان بازدید از دومین روز برگزاری رویداد ملی استارت آپ دریاچه ارومیه که با هدف تولید محتوی دیجیتال و فرهنگسازی احیای دریاچه ارومیه در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد افزود: رویداد ملی استارت آپ دریاچه ارومیه که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار میشود و نگاه خوبی به حوزه گردشگری دارد برنامه بسیار تاثیرگذاری است که میتواند ظرفیت دریاچه ارومیه را به تصویرکشیده و میتواند باارائه ایده هایی ما را در استفاده از ظرفیتهای موجود استان کمک کند.
وی با بیان اینکه امسال از طرف سازمان جهانی گردشگری به عنوان سال استفاده از فناوریهای نوین و گردگشری دیجیتال مطرح شده تصریح کرد: ما میتوانیم بااستفاده از ابزارهای مختلف فناوری و تولید اپلیکیشن ها و بازی های کامپیوتری با تکیه بر ظرفیتها و جاذبه های توریستی و گردشگری استان در راستای تولید محتوی اقدام کنیم.
جباری از ضعف های اصلی حوزه گردشگری را عدم امکان معرفی ظرفیتها و جاذبه های استان عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین استارت آپ هایی فرصتی را فراهممیکنند که دانشجویان و علاقه مندان با مطرح کردن ایده های خود و با تبدیل این ایده ها به کسب و کارهای جدید وتولید بازی و داده های مختلف قدم های بسیار موثری را در راستای جذب گردشگر و معرفی استان بردارند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی استان از هر طرح و ایده ای که بتواند در مسیر رونق هرچه بیشتر گردشگری استان کمک کند اظهار کرد: آمادگی داریم برای برگزاری استارت آپ های حوزه گردشگری تا بتوانیم از این طریق استفاده حداکثری را از ظرفیت موجود حوزه گردشگری با هدف کسب درآمد و ایجاد مشاغل جایگزین در روستاها و ابادی هایی که در محدوده دریاچه کشاورزی بدلیل کمبود آب بامشکل مواجه شده حمایت کنیم.
وی ادامه داد: می توان با معرفی ظرفیتهای روستایی، همچنین بااستفاده از وضعیت موجود دریاچه و نمک زارها گردشگر و مسافر جذب و برای جوامع محلی کسب درامد کرد که در این راستا از افرادی که صاحب ایده و طرحی برای سرمایه گذاری هستند حمایت کنیم.
انتهای پیام