صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / استاندار خراسان رضوی: استاندار جدید باید یک سر و گردن از من بالاتر باشد
استاندار خراسان رضوی: استاندار جدید باید یک سر و گردن از من بالاتر باشد

استاندار خراسان رضوی: استاندار جدید باید یک سر و گردن از من بالاتر باشد

استاندار خراسان رضوی گفت: ما یک سلسه بهم پیوسته هستیم و استاندار بعدی نباید درکنار دوش من بایستد، بلکه باید بر روی دوش من بایستد، یعنی یک سرو گردن از من بالاتر باشد.

رشیدیان

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا رشیدیان امروز در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی استان به دلیل نزدیکی که با دستگاه‌ها ایجاد کرده بود، توانسته بعضی از موازی کاری ها و قوانین مخل را استخراج کند و در دوره‌های مختلف دولت یازدهم و دوازدهم به دولت کمک رسانی کند.

وی ادامه داد: ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، قوانین و آیین‌نامه‌های مخل کسب و کار را استخراج و در زمان ارائه به دولت مفید واقع شدند و آخرین مرحله ای که بسیار موثر واقع شده همان حذف بند ۵ مصوبه هیات دولت در خصوص مابه التفاوت کالاهای سفارش داده شده بود که در مدت یک هفته به نتیجه رسید.

استاندار خراسان رضوی افزود: به نظر من اتاق گفت و گوی خراسان محل موفقی بوده و رییس اتاق خراسان، رییس اتاق ایران نیز هست و این کمک شایانی به ما می‌کرد.

رشیدیان بیان کرد: استاندار جدید نیز این اهداف را حتما در پیش خواهد گرفت،  نظر ریاست جمهوری نیز به استان ما  بسیار درخشان است، یکی از دغدغه‌هایی که هر دوره برای انتخاب استاندار نیز مطرح می‌شود، همین وسواس‌های موجود بوده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم که با توجه حساسیت‌های موجود در خصوص جایگاه مشهد مقدس و خراسان رضوی، استانداری شایسته‌تر از بنده نیز برای این استان در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اولویت‌های اقتصادی استاندار جدید، اضافه کرد: ما یک سلسه بهم پیوسته هستیم و استاندار بعدی نباید درکنار دوش من بایستد، بلکه باید بر روی دوش من بایستد یعنی یک سرو گردن از من بالاتر باشد.

رشیدیان اضافه کرد: یکی از برنامه های ما با همکاران این بوده که برنامه‌های موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی و… را دسته بندی شده آماده کنیم و هم‌چنین در کنار آن اقداماتی را که باید بر اساس اسناد بالادستی پیگیری کنیم را مشخص کردیم تا استاندار خراسان رضوی به آن مطلع باشد هرچند که نوع نگاه هر استاندار با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: اما مهم‌ترین چیزی که در یک فرد موثر است، صداقت، پرکاری و حضور صحنه‌ای است و این عمل کاملا در بخش صنعت ما مشهود بود. اگر استاندار جدید همین صداقت، حضور میدانی و پیگیری منطبق با برنامه را در پیش بگیرد، موفق خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص مهم‌ترین مشکل در جهت توسعه، خاطرنشان کرد: در جهت کارهای عمرانی و اجرایی مسلما تامین اعتبارات حائز اهمیت است. با وجود این‌که همه قبول دارند که سهم استان ما از اعتبارات عمرانی کشور متناسب با جمعیت، وسعت و جایگاه آن نیست و باید ۸ درصد از بودجه کشور به ما اختصاص پیدا کند، اما این‌گونه نیست بلکه تنها ۵ درصد برای ما لحاظ می‌کنند.

رشیدیان با بیان این‌که متاسفانه یک بیماری در خصوص تمرکز قدرت در دستگاه‌های مرکزی وجود دارد، گفت: اگر این اختیارات به استان‌ها بیشتر داده شود و استان بتواند گره‌های موجود را باز کند، بسیاری از مشکلات از جمله ارز نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.