صفحه اصلی / اصناف / معافیت های مالیاتی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان برای تقویت تولید ضروری است
معافیت های مالیاتی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان برای تقویت تولید ضروری است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی:

معافیت های مالیاتی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان برای تقویت تولید ضروری است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی بازار ارز از سوی دولت باید سریع تر صورت بگیرد چرا که نوسانات شدید ارزی ، بیکاری و رکود را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، حمیدرضا فولادگر افزود: تا زمانی که ساماندهی بازار ارز محقق نشود، بقیه برنامه ها نیز انجام نخواهد شد. این موضوع از طریق مبادله ارزی سامانه نیما می تواند موثر باشد که در حال انجام است و همه تلاش دولت باید بر مبنای ارز در بازار ثانویه باشد تا قیمت دلار به پایین تر حد ممکن برسد. وی تصریح کرد: نرخ فعلی ارز در بازار مشکلات را دو چندان می‌کند. باید بازار ثانویه که مبنای نظام ارزی دولت است، جا بیافتد و حجم مبادلات ارزی افزایش بیاید. فولادگر افزود: درخواست ما از دولت این است که در مقطع کنونی، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در دستور کار خود قرار دهد. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: سامانه جدید ارزی دارای تفاوتی با وضعیت قبلی بازار ارز کشور است. از این پس تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه و ماشین آلات خود باید از طریق بازار ثانویه ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. وی تاکید کرد: در شرایطی که هزینه های تولید افزایش یافته، دولت باید با معافیت های مالیاتی و بیمه ای و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به بخش تولید کمک کند. فولادگر با تاکید بر لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: در شرایط کنونی نباید از تولیدکنندگان مالیات بر ارزش افزوده اخذ کرد. علاوه بر این در محاسبات بیمه ای برای تولیدکنندگان باید مشوق هایی در نظر گرفته شود و بانک ها در پرداخت اقساط تولیدکنندگان تنفس و مهلت بدهند. وی اظهار کرد: گمرک نیز باید اولا اقدام به ترخیص سریع مواد اولیه و ماشین های تولیدکنندگان کرده و ثانیا از تولیدکنندگانی که ماشین آلات و مواد اولیه با نرخ دلار قبلی وارد کرده اند نیز مابه التفاوت دریافت نکند.

همچنین مطالعه کنید:

تیم اقتصادی دولت چهاردهم با مدیریت ارز باعث ایجاد گشایش در فضای کسب و کار شود/ لزوم توجه به تنظیم‌گری در نظام عرضه و تقاضا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.