صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه ادعای آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه را به چالش کشید
روسیه ادعای آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه را به چالش کشید

روسیه ادعای آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه را به چالش کشید

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا باید لیست مورد ادعای خود را در خصوص مکان‌هایی که در سوریه بنا به ادعای واشنگتن زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی هستند منتشر کند و اجازه دهد که سازمان منع تسلیحات شیمیایی از این مکان‌ها بازدید به عمل آورد.

کارشناسان تسلیحات شیمیایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان آمریکا را به چالش کشید. این دیپلمات روسی گفت: ما پیشنهاد ویژه‌ای برای همکاران آمریکایی خود داریم و از آنها می‌خواهیم لییست مواضعی را که گفته می‌شود پنتاگون به عنوان مرجع حملات مشخص کرده است منتشر کند.

وی ادامه داد: در صورتی که شما مدعی هستید این مکان‌ها مرتبط به زرادخانه‌ها و سایر موارد مربوط به تسلیحات شیمیایی هستند به منشور ملل متحد احترام بگذارید و فهرست این مکان‌ها را به سازمان منع تسلیحات شیمیایی بدهید تا آنها در این باره بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تروریست‌های تحریرالشام قصد دارند دست به اقدامات تحریک آمیزی در ادلب بزنند تا از این طریق دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.