مجتبی خسروتاج طی نشستی با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید به موضوع بازاریابی و تبلیغات فرش دستباف پرداخت و بازارهای جدیدی کشف کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، وی مشارکت دولت و فعالان اقتصادی در تهیه و اجرای طرح تبلیغاتی و توسعه ای صادرات فرش برای بهرهبرداری بهتر و تامین منابع مالی مورد نیاز این موضوع را لازم و ضروری توصیف کرد و گفت: میتوان یک تا دو درصد از صادرکنندگان فرش دریافت کرد و معادل آن را نیز از سوی دولت تامین شود و در نهایت در قالب یک طرح در مجلس، بتوان منابع مالی مورد نیاز را برای تبلیغات فرش دستباف ایرانی فراهم کرد
خسروتاج اظهار داشت: همچنین با کمک نمایندگان مجلس و فراکسیون فرش دستباف طرحی تهیه کرده و در قالب آن عوارض از صادرات فرش اخذ و معادل آن نیز در بودجه سالانه از سوی دولت دریافت شود ،همچنین در این طرح قرار است، برای فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی تبلیغات لازم صورت گیرد.
معاون صادراتی وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: پیش بینی ما این است که قیمت فرش دستباف در آینده نزدیک افزایش یابد که میتواند برای بافندگان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دستاندرکاران فرش دستباف مفید واقع شود، بنابراین باید بر روی اعتلای جایگاه فرش دستباف ایرانی کار کرد.
گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد ؛حمایت های سازمان توسعه تجارت از فرش صادراتی در بخش حمایت از تبلیغات در بازارهای جدید متمرکز شود، با کمک اتحادیه و تشکل های صادراتی متناسب با هر بازار هدف طرح تبلیغاتی خاصی تهیه شود و در اولین اقدام با اتحادیه واردکنندگان فرشهای ایرانی در هامبورگ یک برنامه تبلیغاتی در نشریات و کاتالوگ های تخصصی و سایر ابزارهای در اختیار تدارک دیده شود و تنوع سازی در مقاصد صادراتی فرش ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.
همچنین بر کاهش هزینه های مرتبط با مواد اولیه تولید فرش و نظارت بر کیفیت فرش های تولیدی با کمک اتحادیه و نیز آزادی بیشتر صادرکنندگان در امر صادرات و پیشگیری از ایجاد محدودیت برخی مصوبات دولت در فرآیند صادرات فعالین اقتصادی تاکید شد.
حل مشکلات ناشی از فرش های مرجوعی و مالیات از دیگر مسایلی بود که تجار فرش روی آن تاکید داشتند.