صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دو کره اعزام تیم‌های مشترک ورزشی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بررسی می‌کنند
دو کره اعزام تیم‌های مشترک ورزشی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بررسی می‌کنند

دو کره اعزام تیم‌های مشترک ورزشی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بررسی می‌کنند

وزیر ورزش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اعزام تیم‌های ورزشی مشترک با کره شمالی برای بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ را به پیونگ‌یانگ پیشنهاد داده است.

صلح دو کره

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دو جونگ ــ وهان، وزیر ورزش کره جنوبی در کنار کیم ایل ــ گوک، همتای خود از کره شمالی از ورزشگاه جاکابارینگ واقع در پالم‌بانگ، یکی از شهرهای میزبان بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بازی تیم مشترک قایقرانی کره را تماشا کردند.

دو جونگ وهان به خبرنگاران، گفت‌: ما درباره آن چه که باید در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ در خصوص تیم‌های مشترک انجام دهیم، مذاکره کرده‌ایم. ما همچنین درباره برگزاری مذاکرات ورزشی منظم بین دو کره تبادل نظر کردیم؛ جایی که می‌توانیم طی آنها درباره تشکیل تیم‌های مشترک بیشتر مذاکره کنیم.

دو کره در بازی هاکی زنان در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ تیم مشترکی را تشکیل داده بودند و در بازی‌های کنونی آسیایی جاکارتا دو کره تیم‌های مشترکی در بخش بسکتبال زنان و قایقرانی دارند.

دو کره هرگز در بازی‌های المپیک تابستانی به صورت مشترک در هیچ ورزشی بازی نکرده‌اند.

به علاوه وزیر ورزش کره جنوبی، گفت‌: من از کره شمالی درخواست کرده‌ام تا در فیستیوال ملی بازی‌های ۲۰۱۹ سئول و همچنین قهرمانی فدراسیون بین‌المللی شنا در گوانگژو  شرکت کند.

وی افزود: فستیوال ملی بازی‌های ۲۰۱۹ صدمین دوره خود را برگزار می‌کند و حضور کره شمالی در این مراسم به اهمیت این رویداد می افزاید.

این وزیر کره جنوبی افزود: در حالی که دو طرف در خصوص بسیاری از مسائل با یکدیگر توافق دارند، اما مقامات ورزشی کره شمالی باید پیشنهادات کره جنوبی را هنگامی که از بازی‌های آسیایی جاکارتا به پیونگ چانگ بازگشتند، مجددا بررسی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.